Nedavne dejavnosti

Slovesna podelitev nagrad in priznanj 2019

Ravnateljica, ga. Marija Šušteršič je 23. maja podelila knjižne nagrade, priznanja s knjigo in plakete 104 dijakom, ki so se izkazali z izjemnimi dosežki na tekmovanjih iz znanja, športnih tekmovanjih, z raziskovalnim delom, so prispevali k ugledu šole, dosegli izjemen učni uspeh, pomagali sošolcem in se izkazali s svojo ustvarjalnostjo v šoli ter aktivnostjo v šolski dijaški skupnosti.

57 dijakov je prejelo priznanje s plaketo, 35 dijakov priznanje s knjigo, 12 je bilo prejemnikov nagrad. Med njimi so prejemnik zlatega priznanja iz matematike s 1. nagrado, prejemniki zlatih priznanj iz matematike, razvedrilne matematike, logike, zgodovine, državne prvakinje v naravni manikiri, permanentnem lakiranju in ličenju, zmagovalci na državnih športnih tekmovanjih, dobitnica Krkine nagrade za raziskovalno nalogo, dobitniki srebrnih priznanj in dijaki, ki so bili vsa štiri leta odlični.

Za pozitivno usmerjenost, zdrav način življenja, pomoč sošolcem in skrb za dobre medsebojne odnose sta bila s knjigo nagrajena pozitivka in pozitivec SŠFKZ, ki ju izberejo dijaki v okviru projekta Zdrava šola.

Prireditev je popestril kulturni program s poezijo Valentina Vodnika, Otona Župančiča, Cirila Zlobca in z glasbenimi točkami šolske pevsko-instrumentalne skupine.
Iskrene čestitke nagrajencem in njihovim mentorjem!

Projektno delo v 1. Fc – Voda kot skupna dobrina

V petek, 17. 5. 2019, smo dijaki 1.Fc razreda, pripravili predstavitev projektnega dela z naslovom Voda kot skupna dobrina. Priprave so trajale kar nekaj mesecev. Predstavitve smo izdelali pri predmetih geografija, biologija, matematika, fizika, kemija, športna vzgoja, slovenščina in informatika.

Uvodni del sta pripravili Nika in Gabrijela, ki sta sodelovali pri predmetu slovenščine. Izdelali sta tudi vabila in predstavitev povezali v celoto.

Nadaljevala je skupina, ki se je udejstvovala pri predmetu športna vzgoja. Učenke so opisale dehidracijo telesa in se ob pisanju projektnega dela naučile, kako pomembna je voda za naše telo.
Skupina, ki je delovala pri predmetu kemija, je skušala ugotoviti, kaj onesnažuje vodo in se je osredotočila na plastiko, ki je danes najdemo povsod. Ugotovili so, kako zelo je plastika nevarna za živali in da njeno razgrajevanje poteka več kot 450 let.
Učenke, ki so se priključile geografski skupini, so v središču Ljubljane poiskale pitnike in vodnjake ter o vsakem nanizale nekaj zanimivosti. Zdaj se lahko v mestnem središču osvežijo ob požirku kakovostne naravne vode.
Pri predmetu biologija je skupina opravila laboratorijsko vajo, s katero je primerjala koncentracijo vitamina C med sveže stisnjenim in industrijskim pomarančnim sokom. Prav tako so raziskale pomen vitamina C za naše telo in v katerih živilih ga lahko najdemo. Ugotovile so, da sveže stisnjen sok vsebuje kar 2-krat več vitamina C in da je zelo pomemben za naše telo.

Predstavitev se je nadaljevala s skupino matematikov, ki je računala, koliko vode porabimo na teden in nam predstavila načine, kako bi lahko vodo privarčevali. Na podlagi podatkov so ugotovili, da je veliko možnosti za zmanjšanje porabe vode.
Na koncu pa je svoje delo predstavila še zadnja skupina, ki je delo opravljala pri fiziki. Njihova naloga je bila prav tako ugotoviti, koliko vode porabimo na teden in mesec ter izračunati prostorninski pretok. Poleg tega so predstavili načine uporabe deževnice in koliko vode bi s tem privarčevali.

Kristina in Ljubinka, ki sta si izbrali informatiko, sta združili prosojnice skupin v zaokroženo celoto in tako pripomogli k uspešni predstavitvi projektnega dela.
Vsaka od nas se je iz projektnega dela nekaj naučila, kar bo s pridom uporabila.

Avtor/-ica prispevka: Rina Skubic, 1. Fc

Pozitivka in pozitivec SŠFKZ za šolsko leto 2018/19

Tim Zdrave šole je tudi v šolskem letu 2018/19 organiziral izbor pozitivke in pozitivca naše šole. Med predlaganimi dijakinjami in dijaki sta dosegla največ točk in tako postala pozitivka in pozitivec šole Lea Grom in Anže Kuharič.

Lea Grom je vsestransko pozitivna oseba: pomaga ostarelim, sodeluje na čistilnih akcijah in dobrodelnih prireditvah, izvaja delavnice prve pomoči za osnovnošolce, poje v pevskem zboru, igra v pihalnem orkestru, teče v naravi… Za svoje zdravje skrbi tudi s pravilnim prehranjevanjem. Veliko pomaga sošolcem pri učenju. Njena odlika je empatičnost, natančna je pri kakršnemkoli delu, aktivno sodeluje pri pouku in ima odličen odnos do sošolcev in učiteljev. Lea pravi, da je njena smernica v življenju: »Sanjaj na veliko in trdo delaj.«

Anže Kuharič rad pomaga starejšim pri vsakodnevnih opravilih, sodeluje na čistilnih akcijah in dobrodelnih prireditvah, je aktiven v gasilski organizaciji, kjer poleg običajnih nalog skrb posveča podmladku. Veliko hodi v naravi, za svoje zdravje skrbi tudi s pravilnim prehranjevanjem. Ogromno pomaga sošolcem pri učenju. Je redoljuben, odličen organizator in zna poslušati človeka v stiski. Ima odličen odnos do sošolcev in učiteljev. Anže pravi, da je njegovo življenjsko vodilo: »Trdo delo v sedanjosti bo obrodilo bogate sadove v prihodnosti.«

Svetovni dan zdravja 2019

7. aprila obeležujemo svetovni dan zdravja, ki je potekal pod geslom Univerzalna dostopnost do zdravstvenih storitev za vsakogar, vsepovsod.

Skupina študentk babištva Zdravstvene fakultete v Ljubljani je pripravila zdravstveno vzgojno stojnico ter predavanja za dijake posameznih oddelkov. Tako zdravstveno vzgojna stojnica kot predavanja so poudarjala pomen preventivne dejavnosti mladostnikov. Dijaki so se seznanili z različnimi metodami kontracepcije in pridobili nasvete za krepitev zdravja.

Avtor/-ica prispevka: Sabina Turšič, prof.

Nosečnost, porod, dojenje – znanje za življenje

Sabina Turšič, dipl. babica, je v okviru interesne dejavnosti, v vseh četrtih letnikih izvedla predavanje, ki bo dijakom popotnica v življenje.

Avtor/-ica prispevka: Kristina Sernec, prof.

Strokovno predavanje o implantatih

V sredo, 21. 12. 2018 so imeli dijaki 4. Za in 4. Zb oddelka, v okviru interesnih dejavnosti, strokovno predavanje Implantati.

Predavatelj ANDREJ LAZIĆ, zobotehnik, lastnik zasebnega zobotehničnega laboratorija v Ljubljani, je s pomočjo Power Point predstavitve dijakom pokazal in razložil celotni postopek izdelave zobnih vsadkov. Dijake je seznanil z najpogosteje uporabljenimi vrstami implantatov na slovenskem tržišču, njihovimi prednostmi in slabostmi. Po besedah predavatelja je pri odločitvi za implantat prisotnih več dejavnikov tveganja. V primerih ko telo sprejme tujek, ko je prisotna temeljita ustna higiena, ko je pacient nekadilec in ko zdravstveno stanje nosilnega kostnega tkiva dopušča vstavitev zobnega nadomestka, le ta predstavlja funkcionalen in estetsko dovršen zobni nadomestek. Žal je cena za implantat za pacienta še vedno zelo visoka in zato, ni dostopna vsakemu pacientu.

Predavatelj je med samim predavanjem večkrat omenil najnovejše napredne tehnologije v zobni protetiki (CAD – CAM tehnologijo) in poudaril, da je potrebno ne oziraje se na računalniško izvedbo oblikovanja zob, veliko izkušenj s klasično izdelavo protetičnih nadomestkov in popolno znanje morfološkega oblikovanja zob.

Namen predavanja je bil dijake seznaniti s pomenom zobnih vsadkov za pacienta z brezzobo čeljustjo, z uporabnostjo implantatov v togi vezavi s kronskimi sidri in kot nadomestilo za manjkajoči zob v sklenjeni zobni vrsti.

Dijaki so predavanje spremljali z velikim zanimanjem in se z vprašanji aktivno vključevali.

Avtor/-ica prispevka: Poldka Žavbi, prof.

Izmenjava 2019 – Praktično usposabljanje pri delodajalcu v Helsinkih

Sedem dijakov SŠFKZ je bilo marca na praktičnem usposabljanju pri delodajalcih v Helsinkih. Pot smo začeli na Brniku, od koder smo preko Istanbula odleteli na Finsko.

Prvi dan smo si ogledali šolo. SPA salon in prostor za SPA pedikuro sta zelo moderno in dobro opremljena. Najbolj me je presenetil njihov način učenja. Učilnic nimajo in šolanje poteka drugače kot pri nas. Zanimivo je, da šolo lahko obiskuje kdorkoli, ne glede na starost in predhodno izobrazbo. Prve dni sem izvajala predvsem manikire, v sredo sem prvič delala tudi v salonu imenovanem Paja, kjer dijaki vadijo in se pripravljajo na izpite. Pridružila sem se skupini, ki je imela izobraževanje o depilaciji s sladkorjem oziroma tako imenovanem sugaringu in se v tem tudi sama preizkusila. V petek sva z mentorico odšli v dom starejših občanov, kjer sem gospem naredila preproste manikire.

Delovnik se mi je pričenjal ob 9.00, zaključeval pa ob 15.00. Do dijaškega doma, kjer smo bili nastanjeni gostujoči dijaki, sem z mestnim avtobusom potovala 30 minut. Popoldneve smo preživljali v apartmajih in raziskovanju okolice. V soboto smo se odločili, da obiščemo živalski vrt imenovan Korkeasaari na enem od bližnjih otokov, v nedeljo pa smo si ogledali še Olimpijski stadion in malo raziskali Helsinke, kjer vse poteka zelo mirno in počasi.

Drugi teden sem pričela z delom v salonu za zunanje stranke in sem izvajala tudi pedikuro, nego obraza, barvanja trepalnic in obrvi ter seveda manikiro. Spoznala sem tudi nekaj novih kozmetičnih storitev – izvajala sem strojno limfno drenažo, potem pa sem na predlog mentorice preizkusila še SPA salon, jacuzzi in vodno kapsulo.

Zadnji skupni vikend smo pričeli s petkovim popoldnevom na bazenu Flamingo spa. V soboto smo v jutranjih urah sedli na trajekt in obiskali sosednjo državo Estonijo in Talin, načrt za nedeljo pa je bil obisk otoka Suomenlinna, kjer smo si ogledali muzej igrač od 18. stoletja in vse do danes. Med tednom smo obiskali še zgodovinski muzej, muzej moderne umetnosti in narodno galerijo.

Tretji teden sem tri dni preživela v salonu za zunanje stranke kjer sem lahko samostojno izvajala kozmetične storitve. Ponovno sem preizkusila nekaj novega. Tokrat je bil to LPG aparat, ki se uporablja za oblikovanje telesa in odpravljanje celulita. Mentorica mi je vedno natančno razložila uporabo aparata in tako sem dobila še nekaj dodatnega znanja, ki ga bom v poklicni karieri zagotovo potrebovala.

Zadnji vikend sva s sošolko ostali sami, zato sva se odločili za ogled mesta, obiskali nekaj cerkev in drugih zanimivih stavb. Zelo me je pritegnila knjižnica, ki je res posebne oblike in tudi njena notranjost se mi je zdela edinstvena.

Zadnji teden je delo potekalo po ustaljenem urniku, opazila pa sem, da smo se bolj intenzivno začele družiti z ostalimi dijakinjami. Predstavili so mi delo z ultrazvočnim čistilcem kože. Zadnji dan so mi pokazali še SPA salon za pedikuro, kjer sem zaključila delo na Finskem.

Mislim, da je to velika priložnost, da se lahko preizkusimo v delu in vidimo, kako poteka drugod. Spoznala sem še eno državo in tudi to se mi zdi pomemben del izmenjave. Zelo sem vesela, da sem to doživela, saj je odlična izkušnja in nadgradila sem izvedbo postopkov kozmetične nege. Pridobljeno znanje pa mi bo v pomoč tudi kasneje pri delu v salonu.

Obisk Zavoda za transfuzijsko medicino

Dijaki četrtega letnika programa tehnik laboratorijske biomedicine so v sredo, 24. aprila 2019, v okviru praktičnega pouka iz laboratorijske hematologije in transfuziologije obiskali Zavod Republike Slovenije za transfuzijsko medicino v Ljubljani.

Cilj ogleda je bil spoznavanje organizacije in opreme zavoda, ogled laboratorijev in dela v njih ter spoznavanje pomena krvodajalstva kot humanega dejanja pomoči sočloveku.

Dijaki so si ogledali prostor za odvzem krvi, prostor, kjer shranjujejo kri in različne laboratorije. Poleg ogleda odvzema krvi in načina ločitve krvi na krvne komponente so se seznanili tudi z najnovejšimi postopki ugotavljanja kompatibilnosti krvi krvodajalca s prejemnikovo krvjo ter spoznali najnovejše aparature v laboratorijih.

Z obiskom Zavoda so poglobili svoje znanje transfuziologije in dobili veliko novih zanimivih informacij.

Avtor/-ica prispevka: Breda Pivk, prof.

Projektno delo v 3. Fc – alergije

Pri strokovnem modulu Zdravila smo dijaki 2. skupine 3. Fc oddelka v letošnjem šolskem letu pripravili projektno delo na temo Alergije.

Ugotovili smo, da alergija pomeni, da je oseba preobčutljiva na snovi, ki jih večina ljudi normalno prenese. Ta pretirana reakcija povzroči različne alergijske bolezni. Snovi, na katere so bolniki lahko preobčutljivi, imenujemo alergeni. Alergijski odziv poteka v dveh fazah. Najprej poteka senzibilizacija,proces, ki se začne s prvim stikom z antigenom (alergenom), čigar prisotnost sproži v organizmu tvorbo protiteles.

Potem nastane manifestna alergijska reakcija, ko senzibilizirana oseba pride ponovno v stik z antigenom ali haptenom, ki je povzročil tvorbo protiteles. Hapten je majhna molekula, ki vezana na nosilni protein izzove imunski odziv; npr. penicilin. Posledica te reakcije je sproščanje histamina iz mastocitov. Sproščeni histamin in v manjši meri sproščene druge snovi, kot so prostaglandini in bradikinin, delujejo na razna tkiva in povzročijo manifestno alergijsko reakcijo. Te alergijske reakcije se klinično lahko kažejo različno, od raznih blagih stanj (urtikarija, dermatitis) preko resnih (serumska bolezen) do zelo resnih kliničnih bolezenskih stanj (anafilaktični šok).

Opisali smo še pomen navzkrižnih alergij in se podrobneje osredotočili na alergijo na zdravila, hrano in cvetni prah ter navedli možnosti zdravljenja. Nazadnje smo naredili še spletno anketo, podrobno analizirali podatke in naše ugotovitve predstavili staršem.

Avtor/-ica prispevka: Dijaki 3. Fc razreda

Projektno delo v 3. Kb – pedikura

S projektom smo začele v mesecu novembru, ko je morala vsaka izmed dijakinj pripeljati dve zunanji stranki na pedikuro v šolski salon. Na njih smo izvedle medicinsko ali spa pedikuro. Če so na stopalih ali nohtih prisotni problemi ali spremembe, se izvaja medicinska pedikura. Najpogostejši problem je bila trda koža, ki se jo odstrani s skalpelom ali s credo rezilom. Nekatere stranke so imele kurja očesa, otiščance, žulje, vraščene nohte, zadebeljene ali glivične nohte in deformirana stopala. Nekatere od strank niso imele problematičnih stopal, zato smo na njih izvedle spa pedikuro. Ta je pravo razvajanje za vsakogar, saj vsebuje prijeten piling in masažo. Na željo stranke smo izvedle tudi francosko lakiranje s pomočjo UV- ali LED-lučke.

Na predstavitvi za starše smo predstavile postopek pravilnega lakiranja, glivične nohte, diabetično stopalo ter spremembe na stopalih. Izdelale smo tudi zgibanke, ki so jih starši z veseljem prebrali. Dve dijakinji sta zaigrali profesionalen odnos do stranke v salonu, dve pa sta zaigrali neprimernega, ki je potekal v angleščini.

Za konec smo starše povabile na manjšo pogostitev, kjer smo se skupaj posladkali ob okusnih slaščicah naših sošolk.

Avtor/-ica prispevka: Ana Kokelj in Katja Vranešič, 3. Kb

Šolsko leto:

Kategorije: