Nedavne dejavnosti

Podelitev maturitetnih spričeval – zlati maturanti

Veseli smo, da so naši četrtošolci odgovorno pristopili k maturitetnemu preizkusu znanja, ga uspešno opravili in si odprli vrata tako za študij kot za uspešno poklicno pot.

Sedemnajst dijakinj nas je razveselilo z izjemnimi rezultati. V programu farmacevtski tehnik enajst, v programu zobotehnik ena, kozmetični tehnik dve in v programu tehnik laboratorijske biomedicine tri. Šest dijakinj je doseglo maksimalno število točk.

Ime Priimek Razred Število točk
Laura JAKLIČ 4. Fa 23
Nika JEREB 4. Fa 23
Petra BERGLES 4. Fb 22
Lara KEBER 4. Fb 22
Klara STIPAR 4. Fb 22
Tjaša FEMC 4. Fc 22
Špela JAVORNIK 4. Fc 23
Ana JESENOVEC 4. Fc 23
Zoja SITER 4. Fc 22
Nina ŠIFRER 4. Fc 22
Lea ZOBEC 4. Fc 22
Maja OREŠNIK 4. Ka 23
Nika VIDE 4. Ka 22
Tamara KLEMENČIČ 4. L 22
Jana MLINAREC 4. L 22
Saša SLABE 4. L 23
Ana KOLARIČ 4. ZA 22

Na slovesnosti je maturantke nagovorila ravnateljica Marija Šušteršič. Prireditev, ki jo je z glasbenimi točkami popestrila Brina Gabrovec, nadarjena mlada citrarka iz 2. Fb, je povezovala Lea Košir iz 2. Zb.

Avtor/-ica prispevka: Irena Svoljšak Mežnaršič,
pomočnica ravnateljice

Raziskovalno delo v šolskem letu 2016/2017

Letos je naša šola sodelovala na 30. srečanju mladih raziskovalcev in njihovih mentorjev »Zaupajmo v lastno ustvarjalnost« s šestimi raziskovalnimi nalogami, ki jih je izdelalo devet dijakinj. Vse dijakinje so bile iz programa tehnik laboratorijske biomedicine. Štiri naloge so bile s področja medicine, dve pa s področja psihologije.
Raziskovalne naloge so dijakinje uspešno izdelale in predstavile na regijskem tekmovanju.

Pregled raziskovalnih nalog

Št. raz. nalog Ime in priimek dijakinj Razred Naslov naloge Področje Mentorica
1. Patricija RAMŠAK
Nuša GJERKEŠ
3. L Prisotnost Legionell v klimatskih napravah medicina Vesna GRGUR
2 Anja MOŠKRIČ,
Nina SELAN
2. L
3. L
Probiotiki v jogurtih medicina Vesna GRGUR
3 Jana MLINAREC 4. L Prionske bolezni medicina Vesna GRGUR
4 Polona JERMAN 3. L Ali se zavedamo pomena bele smrti? medicina Sara ZAVEC
5 Urša PANCE 3. L Psihološka podpora svojcem med zdravljenjem njihovih otrok v bolnišnici psihologija mag. Tina PETKOVŠEK
6 Patricija KORENKO,
Sara MATELIČ
3. L Skočiti ali ne skočiti? psihologija mag. Tina PETKOVŠEK

Raziskovalne naloge so bile izvirne, uporabne in zanimive.  Najbolje ocenjena je bila raziskovalna naloga z naslovom Prionske bolezni, ki je dobila bronasto priznanje, s tem pa si je njena avtorica Jana MLINAREC pridobila tudi nagradni izlet v južno Italijo.

Iskrene čestitke vsem raziskovalkam in njihovim mentoricam.

Avtor/-ica prispevka: Breda Pivk, spec. med. biokem

Nosečnost, porod, dojenje – vzgoja za življenje

V mesecu aprilu so dijaki četrtih letnikov skozi predavanje spoznali potek nosečnosti od samega začetka do poporodnega obdobja. Dijakinje in dijaki so popestrili predavanje z izvirnimi vprašanji: kdaj nastane mleko v dojkah, kako močna je porodna bolečina, ali se telo ženske po porodu spremeni, … Presenečenje je bilo zaznati ob informaciji, da lahko tudi bodoče očete oz. partnerje doleti Couvadov sindrom, ki se kaže kot navidezna nosečnost z vsemi spremljajočimi znaki: slabostjo, povečano telesno težo in trebuhom, utrujenostjo, glavobolom. Šolski zvonec nas je opomnil, da se pogovor o novem življenju zaključi, za dijake pa morda šele začne.

Avtor/-ica prispevka: Sabina Turšič, prof.

Slovesna podelitev nagrad in priznanj 2017

Ravnateljica, ga. Marija Šušteršič je 25. maja podelila knjižne nagrade, priznanja s knjigo in plakete 92 dijakom, ki so se izkazali z izjemnimi dosežki na tekmovanjih iz znanja in športnih tekmovanjih, z raziskovalnim delom, so prispevali k ugledu šole, dosegli izjemen učni uspeh, pomagali sošolcem in se izkazali s svojo ustvarjalnostjo v šoli ter aktivnostjo v šolski dijaški skupnosti.

43 dijakov je prejelo priznanje s plaketo, 33 dijakov priznanje s knjigo, 16 je bilo prejemnikov nagrad. Med njimi so 4 prejemniki zlatega priznanja z nagrado iz matematike, zmagovalka na državnem tekmovanju iz nemščine, 2 prejemnici zlatega Cankarjevega priznanja, 2 zlatega priznanja iz znanja o sladkorni bolezni, dobitnik zlatega priznanja Poliglot iz angleščine nagrajeni so bili tudi državna prvakinja v permanentnem lakiranju nohtov, zmagovalci na državnih športnih tekmovanjih, 20 dobitnikov srebrnih priznanj in 15 dijakov, ki so bili vsa štiri leta odlični.

Za pozitivno usmerjenost, zdrav način življenja, pomoč sošolcem in skrb za dobre medsebojne odnose sta bila s knjigo nagrajena pozitivka in pozitivec SŠFKZ, ki ju izberejo dijaki v okviru projekta Zdrava šola.
Iskrene čestitke vsem nagrajencem in njihovim mentorjem!

Avtor/-ica prispevka: Irena Svoljšak Mežnaršič,
pomočnica ravnateljice

Pozitivka in pozitivec SŠFKZ za šolsko leto 2016/17

Tim Zdrave šole v sodelovanju s šolsko dijaško skupnostjo vsako leto organizira izbor pozitivca/-ke naše šole . Cilj akcije je spodbuditi pozitiven odnos do sočloveka in zdravega načina življenja med dijaki.
Prejeli smo 35 predlogov in na podlagi izpolnjenih vprašalnikov izbrali pozitivko in pozitivca šole za leto 2017. Izbira je bila težka, saj so oddelki predlagali same odlične kandidate.

Med 21 predlaganimi dijakinjami je dosegla največ točk in tako postala pozitivka šole Tjaša Dakič iz 3. Fc.

Tjaša je aktivna na veliko področjih: pomaga starejšim sosedom, sodeluje na čistilnih akcijah in dobrodelnih prireditvah, teče v naravi, kolesari, obiskuje fitnes in vadi pilates, poje v pevskem zboru in samostojno, nastopa s citrami. Za svoje zdravje skrbi tudi s pravilnim prehranjevanjem. Ljudi sprejema takšne, kot so. Sošolcem pomaga pri učenju. Je empatična, vedno vesela in poskrbi za dobro vzdušje v razredu. Ima odličen odnos do sošolcev in učiteljev.


Tjaša Dakič, 3. Fc

Žan Dobrovoljc, 1. Fc

Med 14 predlaganimi dijaki je dosegel največ točk in tako postal pozitivec šole Žan Dobrovoljc iz 1. Fc.

Žan sodeluje na čistilnih akcijah in pomaga starejšim, hodi v gore in redno trenira teke, igra odbojko s prijatelji in se ukvarja z glasbo – igra klavir. Za svoje zdravje skrbi tudi s pravilnim prehranjevanjem. Ljudi sprejema takšne, kot so. Sošolcem veliko pomaga pri učenju. Je vedno vesel, natančen pri kakršnem koli delu in poskrbi za dobro vzdušje v razredu. Ima odličen odnos do sošolcev in učiteljev.

Avtor/-ica prispevka: Tim Zdrave šole

Obisk diagnostičnega laboratorija Zdravstvenega doma Ljubljana center

Dijaki tretjega letnika programa tehnik laboratorijske biomedicine so v okviru obveznih interesnih dejavnosti obiskali diagnostični laboratorij Zdravstvenega doma Ljubljana Center.

Cilj obiska je bil spoznavanje organizacije in opreme diagnostičnega laboratorija in dela v njem.

Dijaki so si ogledali sprejem in vpis preiskovancev, videli so kje in kako poteka odvzem bioloških vzorcev, ogledali so si izvajanje analiz bioloških vzorcev in izvedeli na kakšen način se potrjujejo in izdajajo rezultati laboratorijskih preiskav.

Organizacijo laboratorijske službe in celoten potek dela v laboratoriju jim je razložila vodja laboratorija Spomenka Lajtner, univ. dipl. kemik, spec. med. biokemije.

Voda laboratorija je poudarila tudi odgovornost, ki jo nosijo laboratorijski delavci pri svojem delu in razložila način izvajanja nadzora kakovosti dela v laboratoriju.

Dijaki so spoznali veliko novega in so bili nad obiskom laboratorija navdušeni.

Avtor/-ica prispevka: Breda Pivk, prof.

V objemu glasbe

Lansko leto smo na šoli ustanovili interesno dejavnost PIK (pevsko-instrumentalni klub). Že v drugem letu delovanja so bili pripravljeni na svoj prvi samostojni nastop. Člani PIK-a so povabili svoje najbližje na čudovit letni nastop z naslovom V objemu glasbe. Program je bil zelo raznolik. Od solo točk, duetov in manjših zasedb, so nas popeljali do zborovskih večglasnih pesmi ob spremljavi različnih inštrumentov. Kitara, citre, bobni, klavir, flavte, violina in drugi manjši inštrumenti so lepo zazveneli in zabobneli ob ubranih glasovih našega PIK-a. Repertoar je bil razgiban-peli so v različnih jezikih. Od zborovskih klasik do pesmi, ki trenutno kraljujejo na svetovnih glasbenih lestvicah. Zaradi tako uspešnega prvega samostojnega nastopa se še toliko bolj veselimo novih članov, novega programa in novega samostojnega nastopa prihodnje leto!

Do takrat pa pojte in se veselite!

Strokovni ogled laboratorijev UKC v Mariboru in ogled mesta Maribor

Dijaki 3. letnika smeri tehnik laboratorijske biomedicine so 24. maja 2017 obiskali Oddelek za laboratorijsko diagnostiko v UKC Maribor. Namen ogleda je bil spoznavanje dejavnosti bolnišničnih laboratorijev s poudarkom na biokemijskih, urinskih, hematoloških in toksikoloških diagnostičnih preiskavah.

Videli so potek dela, spoznali najnovejše preiskave in najsodobnejšo opremo. Ogledali so si delovanje različnih analizatorjev in dobili priložnost, da se tudi sami preizkusijo v dokazovanju prisotnosti drog v urinu.

Po končanem ogledu laboratorijev je skupino pričakal turistični vodič, nato pa so se pod njegovim vodstvom sprehodili po ožjem središču Maribora. Ogledali so si nekatere znamenitosti in izvedeli številne zanimivosti o zgodovini mesta.

Dijaki so bili z obiskom laboratorijev UKC Maribor zelo zadovoljni, ker je bilo osebje zelo prijazno in ustrežljivo. Prednost ogleda laboratorijev bolnišnice je bila, da so si lahko na enem mestu ogledali potek dela v različnih laboratorijih. Navdušeni so bili tudi nad Mariborom, saj ga številni do sedaj še niso obiskali.

Avtor/-ica prispevka: Breda Pivk, prof.

Projektno delo v 2. letniku

2. Ka – manikira

Letos smo si dijakinje 2. Ka razreda postavile manjši izziv in sicer poslikavo nohtov na izbranih modelih pri modulu manikire. Takoj smo začele s pripravami. Najprej smo si v okviru projektnega dela razdelile naloge. Zadolžene smo bile za opis dela, zbiranje slik, fotografiranje končnih izdelkov, pripravo projekcije itd. Kar hitro smo začele brskati po spletu in si ogledovati razne videoposnetke. Poleg poslikave smo spoznale tudi naravno nego nohtov in manikiro, ki se deli na mokro in suho. Katero vrsto manikire bomo izvajale na stranki, se odločimo po analizi njenih nohtov. Mokra manikira se namreč izvaja pri trdih in nelomljivih nohtih, suha pa pri cepljenih in krhkih. Set za izvajanje naravne nege nohtov vsebuje kremico, ki se jo s pilico vtre v noht, ter olje. Naravno nego izvajamo po oblikovanju nohtov. Pri poslikavi smo uporabile vse od vodne tehnike do uporabe bleščic, nanosa z gobico, mešanja barv in še mnoge druge manj ali bolj poznane tehnike poslikave. Seveda smo pred samo poslikavo izvedle še nego in oblikovanje nohtov, obnohtja in masažo rok ter po želji uporabile tudi parafinsko kopel. Z opravljeno nalogo smo bile zadovoljne, ravno tako tudi naši modeli. Naučile smo se veliko novih in različnih tehnik. Predvsem pa smo uživale ter koristno izkoristile svoj čas s pridobivanjem novih izkušenj.

Avtorice: Lara Zorko, Tea Forsthuber, Anja Kotnik, 2. Ka

2. Fa – mikroorganizmi na jagodah ter uporaba hmelja

V petek, 7. 4. 2017, smo dijaki 2. Fa staršem predstavili, kar smo naredili v okviru projektnega dela.

Prva skupina je pod vodstvom profesorice Vesne Grgur pri predmetu mikrobiologija in epidemiologija raziskovala in preučevala prisotnost mikroorganizmov na jagodah. Za izvedbo eksperimentalnega dela so uporabili različne pripomočke in gojišča. Za starše so pripravili jagode, ki so jih oblili s čokolado. Prinesli pa so tudi nekaj piškotov. Starši so bili lahko brez skrbi, saj so šle jagode čez sterilizacijo z gama žarki.

Druga skupina pa pod vodstvom profesorice Andreje Rupnik pri predmetu laboratorijsko delo v farmaciji obiskala Pivovarno Union v Ljubljani in se tako lažje seznanila s hmeljem, njegovo zgodovino in uporabo. Sošolka je opravila tudi intervju s pivovarjem Renejem Vozljem, ki je sodeloval v oddaji Štartaj, Slovenija. Izdelali so tudi svoje pivo. Za starše so spekli slano pecivo in pripravili zvitke z recepti iz hmelja ter hmeljeve žepke za lažje spanje.

Nad predstavitvijo smo bili zelo navdušeni, prav tako tudi starši in razredničarka.

Avtorici: Selma Semić in Trisha Dežman, 2. Fa

2. Fb – oblikovanje zdravil

Kot vsako leto smo tudi letos sodelovali pri projektnem delu in sicer pri predmetu Oblikovanje zdravil. Razdeljeni smo bili v dve skupini.
Prva skupina je potekala pod vodstvom profesorice Sabine Povhe Lenart. Z malo njene pomoči, smo dijaki izdelali pastile, ki lajšajo težave pri vnetem žrelu. Delo se je začelo zelo zanimivo, saj smo dijaki morali določiti ime pastil. Ideje so bile zelo raznolike in zanimive, odločili pa smo se, da bodo naše pastile kar Medeni žajbeljčki. Ob predstavitvi projektnega dela smo pastile ponudili tudi staršem.

Druga skupina je potekala pod vodstvom profesorice mag. Katarine Vrhovnik. Dijaki smo raziskovali in ugotavljali, katera zdravila in druge izdelke, ki se v lekarnah izdajajo brez recepta, imamo v naši domači lekarni. Ugotovili smo, da je najbolj priljubljen analgetik Lekadol®, nesteroidni antirevmatik pa Nalgesin®S. Glede na to, da smo izdelovali pastile za žrelo, smo pogledali tudi, katere pastile, ki lajšajo težave z vnetim žrelom, so v naših družinah najpogostejše in ugotovili, da je to zdravilo Angal®.

Ekskurzija v Barcelono, mesto številnih znamenitosti

Naša pot se je začela 27. 4. 2017 ob  4.00 zjutraj. Z XXL rumenim avtobusom smo se odpeljali po avtocesti mimo Benetk, Verone ter morskega mesta Genove, ob obali mimo Nice do Cannesa, ki je znan po vsakoletnem filmskem festivalu.

Po 12 urni vožnji smo prispeli do parfumerije Galimard v Provansi, natančneje v mestecu Grasse, kjer izdelava parfumov poteka že 235 let. Vodič Aleš nam je povedal, da za 1 liter jasminove esence potrebujejo 1 tono jasminovih cvetov. Po pridobitvi več različnih esenc na delo pridejo “noski” – specialni ljudje, ki so ključnega pomena za izdelavo parfuma.

Ti so zelo cenjeni, saj jih je na svetu le 200, od tega 15 v Franciji. Biti “nosek” je sicer velik dar, a obstaja tudi šola, kjer iz mnogih kandidatov izberejo le najboljšega. Ta mora prepoznati 150 različnih vonjev v eni sami uri.

Vodička pa nam je zaupala, da pri njih kupujejo surovine za svoje parfume znamenite blagovne znamke, kot so Chanel, Armani, Hugo Boss, Versace … Po poučnem ogledu, smo se odpeljali v Arles, kjer smo prenočili.

Po božanskih jutranjih rogljičkih v Franciji in ogledu mesta Arles smo pot nadaljevali do Figueresa v Španiji. Tu smo si ogledali muzej Salvadorja Dalija, poln nenavadnih umetnin. Na mnogih slikah  je upodobljena njegova žena Gala, ki je bila njegova muza. Na stavbi opazimo jajca, ki so simbol plodnosti. V Figueresu smo imeli eno uro prostega časa, nato smo pot nadaljevali  proti hotelu v Calleli, ki je 50 km oddaljena od glavnega mesta Katalonije Barcelone. Namestili smo se po sobah, povečerjali, nato pa  smo se še sprehodili po peščeni obali Costa Brave.

Tretji dan smo obiskali težko pričakovano Barcelono. Prva znamenitost, ki smo si jo ogledali, je bila Casa Batlo.  Ustvaril jo je znameniti arhitekt Antonio Gaudi. Naredil je tudi Sagrado Familio in park Guell. Casa Batlo je znana po tem, da nima ostrih robov in je zelo živahna ter dobro premišljena umetnina. Vse nas je očarala, ker je res pravljična hiša.

Zatem smo se sprehodili po ulicah do cerkve Sv. Jurija v gotski četrti. Ogledali smo si ostanke kraljeve palače, mestno hišo in sedež katalonskega parlamenta. Pot smo nadaljevali po Rambli, najznamenitejši ulici Barcelone, ki nas je pripeljala  do spomenika Krištofa Kolumba, ki s prstom  kaže proti “novemu svetu”, torej Ameriki.

Kar nekaj prostega časa smo izkoristili za nakup spominkov in okušanje španskih jedi, kot sta paella in tapasi.  Na pokriti tržnici smo lahko poskusili tudi najrazličnejše sadje iz vsega sveta, predvsem iz Južne Amerike.

Predzadnji dan smo kljub slabemu vremenu obiskali park Guell, katerega znamenitost sta dolga vijugasta klop in kuščar, ki naj bi bil ena najpogosteje slikanih znamenitosti v mestu. Po parku smo obiskali simbol Barcelone – cerkev  Sagrada Familia. To katedralo naj bi dokončali ob 100-letnici Gaudijeve smrti leta 2026. Zatem smo se popeljali do stadiona nogometne ekipe Barcelona – Camp Nou. Tam smo si ogledali njihov muzej, ki prikazuje zgodovino in trofeje FCB-ja ter njihov stadion.

Ob 5.00 zjutraj smo se z rumenim nosorogom, kot  je naš avtobus poimenoval vodič, odpravili nazaj proti Sloveniji. Med potjo smo si ogledali še Monako, a ga zaradi priprav na dirko Formule 1 in prevelikega avtobusa nismo mogli obiskati. Po 20 – urni vožnji smo prispeli v Ljubljano. Utrujeni, a polni lepih vtisov smo zaspali in  mislili na naše prihodnje potepanje. Se že veselim.

Šolsko leto:

Kategorije: