Nedavne dejavnosti

Delavnica ustne higiene

Dijakinji zadnjega in dijakinji prvega letnika Srednje šole za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo smo obiskale Center Janeza Levca v Ljubljani. Predstavile smo naše delo in izvedle delavnico o pravilni higieni ter umivanju zob. Ob prihodu v dom so nas zaposleni lepo sprejeli in odpeljali v kuhinjo, kjer so nas postregli s kosilom in kavo. Ob prvem prihodu so se otroci razdelili v dve skupini, kjer smo jim na kratko predstavile našo šolo in teoretično razložile pomen zobne higiene ter skrb za ohranjanje zdravih zob. Nato je sledila demonstracija pravilnega umivanja zob. Razložile smo tudi posledice napačne higiene in predstavile, kaj sledi, če ustno higieno zanemarimo. Po koncu predstavitve so zopet lepo poskrbeli za nas, saj so nam podarili marmelado, ki so jo otroci naredili s pomočjo vzgojiteljev. Naslednji dan smo jo v času malice skupaj pojedle, bila je res okusna. Naslednjo sredo smo Center ponovno obiskale in izvedle delavnice v treh skupinah. Tokrat so bili na vrsti dijaki, ki so z nami podelili svoje prigode z zobozdravniki in zoboboli. Na mavčnem modelu so poskusili, kako bi morali pravilno umivati zobe, nato pa smo odšli v kopalnico, kjer so pridobljene veščine umivanja ter nitkanja zob preizkusili še na svojih zobeh.

Otroci in dijaki so bili zelo prijetni in spontani, skupaj smo se učili, zabavali in nasmejali.

Dijakinje:
Hana Mustafić, 4.Za, Lara Novak  4. Za , Hana Džaferović 1. Za in Lorina Pučko, 1. Za

Mentorici:
Jasmina Letonja, prof. in Marta Šimic Zore, prof.

Obiskali smo Vrtec Jelka

Dijaki Nina, Lara, Maj in Leon iz 3. Za smo s profesorico Valerijo Sedlar v torek, 22. 11. 2022, obiskali vrtec Jelka. Predšolskim otrokom smo na zanimiv in poučen način približali delo zobozdravnika in zobnega tehnika. Preko slik in zgodbe o zobkih Gnilku in Zdravku smo jim približali vlogo zob v ustni votlini in njihove značilnosti. Tako so po zabavnih poteh odkrivali pomembnost ustne higiene.

Kasneje smo z njimi popravili poškodovane zobke, ki smo jih izdelali dijaki in jih na ta način seznanili, do česa lahko pride v primeru slabe higiene.

Za nas je bila to nova in zanimiva izkušnja, s katero smo lahko svoja znanja širili na mlajšo generacijo. Komaj čakamo novih podobnih izzivov, saj smo se imeli res lepo. Prav tako so izredno uživali tudi malčki in njihovi vzgojiteljici, ki sta izrazili veliko željo, da jih še obiščemo.

Avtor/-ica prispevka: Nina Brandl, 3. Za

Projektno delo – Tako so vadili nekoč

V okviru projektnega dela smo se dijaki prvega letnika v programu zobotehnik preizkusili v oblikovanju zob iz mavca, tehniki, ki so jo uporabljali za vajo modeliranja zob do leta 1993, ko so  začeli uporabljati vosek za modeliranje.

Imeli smo priložnost, da se v tem preizkusimo, vendar smo namesto mavca uporabili kredo. Za večino dijakov je to predstavljalo izziv, saj smo pri modeliranju zob z voskom navajeni, da napake lahko popravimo, ker lahko po potrebi odvzemamo in dodajamo vosek. Pri izrezovanju iz krede to ni možno.  Ko se enkrat zmotiš in preveč odrežeš, ni poti nazaj. Začeti moraš znova.

Oblikovali smo zgornjo enojko, nekateri tudi dvojko. Najprej smo si pripravili delovni prostor in dobili navodila profesorjev. Izrezovali smo po predlogi – skici, ki smo se je morali držati, če smo želeli oblikovati zob z vsemi morfološkimi posebnostmi. Največ smo uporabljali nožke, lahko pa smo si pomagali tudi z ostalim zobotehniškim ročnim orodjem.  Pri tem smo bili precej iznajdljivi.

Za izdelavo smo imeli na voljo 7 šolskih ur. Nekateri so bili hitrejši in bolj spretni, zato so uspeli narediti celo več izdelkov.

Na koncu šolskega dne smo imeli za seboj dobro vajo utrjevanja ročnih spretnosti, preverjanja naše natančnosti, vztrajnosti in potrpežljivosti. Imamo pa tudi množico izdelkov, ki si jih je možno ogledati v avli šole.

Avtor/-ica prispevka: Nejla Kusur, 1. Zb

Strokovna ekskurzija v Rogaško Slatino

Oktobra smo dijakinje 2. Ka in 2. Kb imele strokovno ekskurzijo v Rogaško Slatino, kjer smo si ogledale zdravilišče ter obiskale podjetje Afrodita, ki je vodilno slovensko podjetje za proizvodnjo kozmetičnih izdelkov.

Ob osmi uri smo se odpravile na avtobus, dve uri kasneje smo si pa že ogledovale zdraviliško jedro. Prijazna vodička nam je predstavila Rogaško Slatino, njihovo zdravilišče ter kristalno palačo Grand Hotela Rogaška, nad katero smo bile dijakinje zelo navdušene. Sprehodile smo se po urejenem parku, ki obdaja veličastno zgradbo iz 19. stoletja, iz časa cesarja Ferdinanda. Veliko govora je bilo tudi o naravnih mineralnih vodah, ki so bile prvič omenjene že v 16. stoletju. Voda je termomineralna, v izviru je temperatura 59 °C, zaradi visoke vsebnosti magnezija pa ima zdravilen učinek na prebavila.

Ogled v Afroditi smo začele z zanimivim predavanjem, kjer so nam predstavili svojo novo linijo kozmetičnih izdelkov. Po teoretičnem delu smo imele dijakinje priložnost, da se preizkusimo še v praksi. Nekatere dijakinje so bile modeli, druge smo prevzele vlogo kozmetičnega tehnika in smo jih razvajale s kozmetično nego obraza. Po čiščenju kože s peno smo nanesle tonik in naredile encimsko luščenje odmrlih celic. Sledila je maska in masaža obraza. Na koncu smo dodale še negovalno dnevno kremo. Dijakinje so se pa počutile kot prerojene. Po tem smo odšle v trgovino, kjer smo si lahko kupile njihove izdelke.

Ob drugi uri smo krenili nazaj proti Ljubljani. Dijakinje smo zelo uživale na tej ekskurziji, se veliko novega naučile ter hkrati imele čas za skupinsko druženje.

Avtor/-ica prispevka: Lena Pintar, 2.Kb

Učenci OŠ Poljane so spoznavali delo v šolskem laboratoriju

V ponedeljek, 14. 11. 2022, so našo šolo obiskali učenci osmih in devetih razredov Osnovne šole Poljane. V okviru izbirnega predmeta Poskusi v kemiji so izrazili željo, da bi radi izdelali masažne ploščice. Pod vodstvom profesorice Sabine Povhe Lenart smo dijaki 2. Fa z veseljem ustregli njihovi želji.

Zjutraj smo učence sprejeli pred šolo in jih peljali v laboratorij 213, kjer so dobili halje. Tam smo jim na kratko predstavili izvedbo vaje in jih poučili o ustrezni zaščiti. Nato smo se lotili izdelave masažnih ploščic. Po dva dijaka sta bila mentorja enemu učencu. Samostojno so tehtali in izdelovali ploščice, mi pa smo jim svetovali in po potrebi priskočili na pomoč. Ob koncu so dobili učni list, kamor so zapisali, kako so se pri nas počutili, kaj jim je bilo všeč ter kaj bi lahko izboljšali. Odziv je bil zelo dober. Učenci so izrazili iskreno veselje, zadovoljstvo, hvaležnost ter željo, da se ponovno srečamo in skupaj izdelamo kaj novega.

Tudi nam dijakom je bila to nepozabna izkušnja. V veselje nam je bilo podajati  znanje mlajšim in se vživeti v vlogo profesorja. Učenci so se naučili nekaj novega in našo šolo zapustili z nasmeškom na obrazu.

Avtor/-ica prispevka: Lea Mrvar in Tina Kotnik, 2. Fa

Obisk sejma kozmetike v Munchnu

V soboto, 1. oktobra, smo dijakinje 3. in 4. letnika smeri kozmetični tehnik obiskale kozmetični sejem v Münchnu. Zaradi pandemije covida-19 organizatorji sejma v preteklih dveh letih niso izvedli, zato smo bile še tako bolj vesele, da so letos razmere dopuščale izvedbo največjega kozmetičnega sejma v Evropi.

Naša pot se je začela v zgodnjih jutranjih urah, ko smo se z avtobusom odpeljale do Münchna. Ob prihodu so nam naše profesorice dale še zadnje napotke, preden smo se odpravile v sejemske dvorane, v katerih se je predstavljajo okoli 500 podjetij in blagovnih znamk z vseh področij profesionalne kozmetike. Izbire je bilo res veliko: od pedikure, manikire, velnesa, ličenja … Poleg ogleda novosti na stojnicah smo se lahko udeležile tudi predavanj in delavnic z različnih področjih kozmetike.

Veliko nas je spremljalo dermatološko predavanje o kožnih tvorbah, kjer so nam prikazali različne za zdravje posameznika pomembne kožne spremembe, ki jih kozmetičarke pogosto srečajo pri svojem delu. Poudarek je bil na njihovem prepoznavanju in pravilnem ukrepanju, da ne pride do poslabšanja stanja. S področja ličenja je bila zanimiva predstavitev različnih linij ličil in demonstracija izbire ustreznih izdelkov ter tehnik korekcije izrazitih podočnjakov, aknastih sprememb na koži in brazgotin. Iz trenutno najbolj priljubljene smeri v kozmetiki ─ manikiri pa smo si lahko ogledale delavnico Nail Art-stamping. To je tehnika poslikave nohtov, ki z uporabo kovinskih ploščic omogoči lažje in hitrejše delo.

Polne vtisov, znanja ter pripomočkov za delo smo se vesele, a tudi prijetno utrujene, zvečer vrnile v Ljubljano.

Hvaležne smo, da smo bile lahko del tega in že nestrpno čakamo ponovitve naslednje leto!

Avtor/-ica prispevka: Neža Otoničar, 3. Ka

Ekskurzija v London

V okviru interesnih dejavnosti smo se med 2. 11. 2022 in 5. 11. 2022 odpravili na ekskurzijo v London. Na letališče v Benetkah smo se odpravili v zgodnjih jutranjih urah. Po pristanku na letališču Gatwick smo se prvi dan odpravili do kraja Brighton. Skupaj smo si ogledali plažo ter vse ostale značilnosti. Po čudovitem dnevu na obali smo se nastanili v Park Grand London Heathrow Hotel, kjer smo že naslednje jutro lahko poizkusili znameniti angleški zajtrk.

Drugi dan smo se torej po zajtrku, okoli 9. ure zjutraj, z metrojem odpravili v center Londona. Ogledali smo si veliko znamenitosti, od katerih so bile štiri še najbolj izstopajoče: ogled slavnega Oxford Streeta, na katerem se nahaja tudi muzej voščenih lutk Madame Tussauds, London Eye, s katerega smo si lahko podrobneje ogledali ves London, za finale pa smo se ob koncu dneva še posladkali z ogledom muzikala Mamma Mia. Prihod v hotel je bil zaradi tako pestrega dneva pozen.

Tretji dan v Londonu nas je pozdravilo lepo sončno vreme. Skupaj smo se odpravili do slavne Buckinghamske Palače, kjer smo videli stražarje ter kralja samega. Ravno ob tistem času sta se z ženo v konvoju peljala mimo. Pozdravili smo še njihove konje ter si ogledali zamenjavo straže. Nato smo se napotili proti Elizabeth Tower, kjer se nahaja Big Ben. Pot smo peš nadaljevali do Tower Bridge, ki v živo izgleda še bolj veličastno kot na slikah. Zvečer smo se napotili proti Oxford Street, kjer smo prosti čas izkoristili za nakupe. Na poti do hotela smo se sprehodili tudi po slavni kitajski četrti China Town.
Zadnji dan pa smo morali vstati zelo zgodaj. Takoj po zajtrku smo se napotili v Greenwich. Od tam pa nazaj do katedrale Westminster Abbey smo se peljali z ladjico po Temzi. Zvečer smo z letališča Stenstead poleteli proti Dunaju in se nato še z avtobusom odpeljali domov v Ljubljano.

Izlet v London je bila zelo dobra in prelepa izkušnja. V štirih dneh smo veliko prehodili in si ogledali res veliko znamenitosti. Obisk Londona vsekakor priporočava!

Avtor/-ica prispevka: Eneja Taja Babič in Lara Bogdanović, 2.Za

Projektno delo – z možgani spoznavamo možgane

11. 2022 smo se dijaki 3. L radovedno pozabavali in poiskali zanimive informacije o človeških možganih in njihovem delovanju. S pomočjo zanesljivih virov na spletu smo naredili poučne plakate za vedoželjne in tudi maketo, ki prikazuje zgradbo možganov in jo dopolnili z najpogostejšimi dejavniki, ki lahko vplivajo na njihovo delovanje in zmogljivost. Pri delu smo veliko uporabljali velike možgane, Brocov center za govor v čelnem režnju leve poloble, center za prepoznavanje govora v stičišču senčnega, temenskega in zatilnega režnja ter predel za razumsko mišljenje v prednjem čelnem režnju. Kako uspešno smo uporabili senzorični del možganske skorje v zadnjem delu zatilnega režnja in v temenskem režnju ter motorični del v frontalnem režnju pri izdelavi plakatov in makete, pa presodite tudi ob ogledu izdelanega v avli. Upamo, da boste aktivirali možgansko skorjo senčnega in čelnega režnja ter bo ogledano ostalo v vašem spominu.

Avtor/-ica prispevka: Sara Bina Milavec, 3. L

Medgeneracijsko sodelovanje – izvedba pedikure za varovance Doma starejših občanov Fužine

V sredo, 26. 10. 2022, nas je v našem kozmetičnem salonu obiskalo sedem varovancev DSO Fužine. Dijakinje 3. Ka so ob 7.00 prispele v šolski salon, ob 7.15 pa so sprejele gospe in gospoda. Varovanci so izžarevali izjemno vedrino, veselje in hvaležnost. Dijakinje so se dela lotile zelo vestno. Nekatere so se prvič srečale s pravim modelom za izvedbo medicinske pedikure; urejale so negovalne probleme zadebeljene kože in nohtov, sanirale vraščene nohte, kurja očesa, otiščance. Ves čas pa prijazno skrbele za dobro počutje varovancev.

Lahko rečem, da tako hvaležnih in dobrovoljnih strank kozmetični tehnik pri svojem delu ne sreča prav pogosto.

Ob koncu so izrazili iskreno veselje, zadovoljstvo, hvaležnost ter željo, da se ponovno srečamo – pri pedikuri, masaži ali kateri drugi kozmetični storitvi.

Avtor/-ica prispevka: Sabina Turšič, prof., mentorica dijakinjam

Dijaki SŠFKZ sodelovali na Evropski noči raziskovalcev 2022

Skupina nadarjenih dijakov je v šolskem letu 2021/22 sodelovala v projektu zmanjševanja uporabe plastike v našem okolju pod naslovom Inovativnost mladih: odgovor na izzive mikroplastike v okolju. Mentorica dijakom je bila prof. Zdenka Dimnik. Naloga je bila uvrščena med najboljše tri sodelujoče na natečaju. Koordinatorja celotnega projekta sta bila Pedagoška fakulteta in Center KemikUm, ki spodbuja mentorje za delo z nadarjenimi dijaki.

V petek,  30.9. 2022, so dijaki nalogo predstavili v okviru projekta Evropska noč raziskovalcev na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Predstavitev so povezali s projektno nalogo dijakov lanskega 1. Zb oddelka Urška in Povodni mož pod vodstvom mentorice Mateje Cigula.

Na Univerzi so bile predstavljene tri najboljše naloge. Ponosna sem na svoje dijake, ki so se uvrstili med najboljše tri ekipe. Skupino so sestavljale dijakinje letošnjih 2. letnikov: Dunja  Tominec, Neža Staroveški, Stela Jelenc iz 2. Fc , Ula Bolha iz 2. Fb in Iva Kovačič iz 4. Za. Vse dijakinje so prejele priznanje za izviren izdelek. V skupini je lansko leto sodeloval tudi Ervin Mustafić, ki pa je že zaključil šolanje in je letos že študent.