Nedavne dejavnosti

Projektno delo v 3. Kb razredu

V petek, 25. februarja 2019, smo dijakinje 3. Kb razreda predstavile staršem naše projektno delo. Letos je bil poudarek na pedikuri.
S projektom smo začele v mesecu novembru, ko je morala vsaka izmed dijakinj pripeljati dve zunanji stranki na pedikuro v šolski salon. Na njih smo izvedle medicinsko ali spa pedikuro. Medicinska se izvaja, ko so na stopalih ali nohtih prisotni problemi ali spremembe. Najpogostejši problem je bila trda koža, ki se jo odstrani s skalpelom ali s credo rezilom. Nekatere stranke so imele kurja očesa, otiščance, žulje, vraščene nohte, zadebeljene ali glivične nohte in deformirana stopala. Nekatere od strank pa niso imele problematičnih stopal, zato smo na njih izvedle spa pedikuro, ki je pravo razvajanje za vsakogar, saj vsebuje prijeten piling in masažo. Na željo stranke smo izvedle tudi francosko lakiranje s pomočjo UV- ali LED-lučke.

Na predstavitvi za starše smo predstavile postopek pravilnega lakiranja, glivične nohte, diabetično stopalo ter spremembe na stopalih. Izdelale smo tudi zgibanke, ki so jih starši z veseljem prebrali. Dve dijakinji sta zaigrali pravilen odnos do stranke v salonu, dve pa sta zaigrali nepravilnega, ki je potekal kar v angleščini.

Za konec smo starše povabile na manjšo pogostitev, kjer smo se skupaj posladkali ob okusnih slaščicah naših sošolk.

Avtor/-ica prispevka: Ana Kokelj, Katja Vranešič, 3. Kb

Bodi pisatelj/pisateljica – literarni natečaj v tujih jezikih

Miša Šala, dijakinja 4. Zb, je na 5. literarnem natečaju v tujih jezikih Bodi pisatelj/pisateljica 2019 prejela posebno omembo po izboru žirije za kratko zgodbo v angleščini z naslovom Love, me. Zgodbo boste lahko prebrali v šolskem glasilu Ge(r)ms.

Miši iskreno čestitamo.

Avtor/-ica prispevka: Helena Doberšek, prof.

Šolsko tekmovanje v morfološko gnatološkem oblikovanju zob v vosku

V torek, 6. 11. 2018, 5., 6., 7. in 1. popoldansko šolsko uro, je potekalo šolsko tekmovanje v oblikovanju zob za dijake 2. letnikov programa zobotehnik. Dijaki so v vosku oblikovali zgornjo desno šestico. Tekmovalo je 13 dijakov iz 2. Za in 2. Zb.

REZULTATI tekmovanja:
1. mesto ŽAN LOKOVŠEK, 2. Za – mentor BOJAN ERJAVEC
2. mesto VERONIKA ČERNETIČ, 2. Zb – mentor SIMON FABJAN
3. mesto NUŠA PETRIČ, 2. Za – mentorica LEA ŽAVBI
3. mesto KAJA HOTUJEC, 2. Zb – mentorica JASMINA LETONJA.

Podjetje DENTAL MEDICAL je zmagovalca in njegovega mentorja nagradil s sodelovanjem na tridnevnem tečaju KOČNIKI, v izvedbi mednarodnega strokovnjaka v morfološkem oblikovanju, zobotehnika Maka Janosa.

Tekmovanje so organizirali strokovni učitelji: Lea ŽAVBI, Uroš MOLEK in Bojan ERJAVEC.

Avtor/-ica prispevka: Lea Žavbi, učiteljica zobne protetike

Predtekmovanje za izbor tekmovalcev na mednarodnem tekmovanju v morfološkem oblikovanju zob

Novembra 2018 je na šoli potekalo predtekmovanje za izbor dijakov tekmovalcev, ki bodo na mednarodnem tekmovanju v morfološkem oblikovanju zob zastopali SŠFKZ.

Tekmovalo je 15 dijakov iz 3. in 4. letnikov. Dijaki so oblikovali spodnjo levo šestico v vosku.

REZULTATI TEKMOVANJA

1. mesto ANA SNOJ, 3. Zb – mentorica JASMINA LETONJA
2. mesto EMA RAVNIK, 4. Za – mentorica LEA ŽAVBI
3. mesto LEON LAZIĆ, 3. Zb – mentor ALEŠ CERAR

Zgoraj navedeni dijaki bodo na tekmovanju v morfološkem oblikovanju zob v vosku, ki bo predvidoma 26. in 27. marca 2019 v Ljubljani, zastopali SŠFKZ. Poleg naših dijakov smo k sodelovanju povabili tudi dijake iz zobotehničnih šol iz Češke, Madžarske, Srbije, Hrvaške ter Bosne in Hercegovine.

Našim dijakom želiva čim boljšo uvrstitev na tekmovanju.

Glavna organizatorja mednarodnega tekmovanja sta LEA ŽAVBI in BOJAN ERJAVEC, strokovna učitelja v programu zobotehnik.

Avtor/-ica prispevka: Lea Žavbi, prof.

Projektni teden v Helsinkih

Od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2020 naša šola sodeluje v mednarodnem projektu Erasmus+ KA2 z naslovom Mission Possible. V projektu sodelujejo še naslednje šole: Helsingin kaupunki iz Finske (Helsinki), Instituto de Educación Secundaria Nº 1 de Gijón iz Španije (Gijón) in Stichting Nordwin College iz Nizozemske (Leeuwarden). Projekt se je začel na Finskem, naslednje srečanje bo na Nizozemskem, nato v Sloveniji in na koncu še v Španiji.

Dijaki Cirila Lapajne, Kaja Hotujec, Rok Kozlevčar in Urban Lampret smo sodelovali v prvem projektnem tednu Helsinki Week od 26. 11. do 30. 11. 2018. Z nami je bila tudi prof. Andreja Rupnik. Cilj projektnega tedna je bil poiskati rešitve, kako bi izboljšali svoj življenjski slog. Priprave so se začele že mesec prej. Udeleženci iz vsake države smo sestavili 5 vprašanj na temo življenjskega sloga, jih poslali na Finsko, kjer je gostiteljska šola iz vseh vprašanj sestavila spletno anketo, ki smo jo rešili udeleženci, naši vrstniki in učitelji.

V nedeljo, 25.11.2018, ob 3. uri zjutraj smo se iz Ljubljane odpeljali v Zagreb, od tam odleteli v Frankfurt in nato v Helsinke. Čeprav je pot dolga, nam je hitro minila. Bili smo navdušeni in v pričakovanju, kaj se bo dogajalo naslednji teden. Ko smo ob 16. uri pristali, smo vzeli prtljago in se z vlakom odpeljali v predel Helsinkov Käpylä, kjer smo bivali ves teden. Ker zaradi vznemirjenosti nismo bili utrujeni, smo se s tramvajem odpravili v središče Helsinkov. Bil je ravno praznični (predbožični) čas, zato je bilo mesto okrašeno in še toliko bolj čarobno. Sprehajali smo se po velikem mestu in se skušali ne izgubiti. Bili smo premraženi, zato smo se odločili, da bomo nekaj pojedli, in se nato z vlakom odpravili nazaj v študentski dom, kjer smo skupaj s španskimi in nizozemskimi vrstniki bivali ves teden.

Naslednji dan smo se vsi udeleženci zbrali v telovadnici šole. S pomočjo različnih spoznavnih iger in skozi zabavo smo se spoznali. Z žrebanjem smo sestavili skupine, ki jih je sestavljal po en udeleženec iz vsake države. Nato smo se odpravili na kosilo in krajši odmor. Po odmoru smo se spet zbrali, dobili krajša navodila in se lotili dela. Pregledali smo odgovore na vprašanja iz ankete in si zastavili problem (npr. težave s spanjem, težave v šoli, problemi med vrstniki, videz …), za katerega smo v naslednjih treh dneh iskali rešitev. Zvečer pa smo se s skupinami odpravili v mesto, kjer smo skozi igro, ki jo je pripravil profesor medijske šole, bolje spoznali mesto Helsinki. Nato smo se vrnili nazaj v dom, si pripravili večerjo in se družili.

V torek, sredo in četrtek je potekalo delo po skupinah. Ni bilo tako preprosto, kot se nam je sprva zdelo, saj se navade najstnikov iz posameznih državi precej razlikujejo. Bilo pa je tudi zabavno, saj smo spoznali navade in običaje ljudi iz drugih držav in se skozi to naučili, da smo si ljudje sicer podobni, a se vendarle razlikujemo po malenkostih. Po končanem skupinskem delu smo povzeli, kaj smo tisti dan naredili, se pogovorili, če smo zadovoljni z delom in kaj bomo delali naslednji dan. Zvečer smo se odpravili na prostočasne aktivnosti. V torek je bila na vrsti »zimska pravljica«, kjer smo pili sok iz ledenih kozarcev in si ogledali različne tipe iglujev, v četrtek pa smo se zabavali na trampolinih v Rush Helsinki.

V petek smo po skupinah predstavili svoje rešitve. Oblikovali smo bodisi internetno stran, npr. o tem, kako izboljšati spanje, ali pa si zamislili, da bi naredili aplikacijo, ki bi bila v pomoč najstnikom, npr. aplikacija, ki ti pomaga pri organiziranju časa. Po predstavitvah smo se še zadnjič zbrali skupaj in razpravljali o tem, kaj smo se naučili ter kaj smo dosegli. Preostali del dneva je bil namenjen druženju in poslavljanju. Še zadnjič smo skupaj odšli v središče mesta, v mestni muzej, kjer smo si ogledali zgodovino Helsinkov. Zvečer pa smo se zabavali, pogovarjali in bili žalostni, ker je teden tako hitro minil.

Projektni teden je bil poučen in zabaven. V soboto smo se še zadnjič objeli in se odpravili na letalo. Po eni strani nismo hoteli, da se teden konča, po drugi pa smo bili veseli, da se vračamo nazaj domov.

Avtor/-ica prispevka: Cirila Lapajne, 3. L

25. obletnica slovenske mreže zdravih šol

Do zadnjega kotička polna šolska dvorana je prisluhnila iskrenim besedam predavateljice Petre Škarja, z naslovom: Česar nas niso naučili v šolah. Petra Škarja je podjetnica z neukrotljivimi idejami, pisateljica izjemnih knjižnih del, ljubiteljica narave in potovanj ter ženska z nesluteno globino. Predavanju so sledile inovativne predstavitve poslovnih načrtov dijakov 4. L in 4. Fb, ob raziskovanju še neraziskanih možnosti poslovnih poti.

Avtor/-ica prispevka: Sabina Turšič, prof.

Pogled zobotehnika na implantate

V sredo, 12. 12. 2018, so imeli dijaki oddelkov 4. Za in 4. Zb v okviru interesnih dejavnosti strokovno predavanje Implantati.

Namen predavanja je bil dijake seznaniti s pomenom zobnih vsadkov za pacienta z brezzobo čeljustjo, z uporabnostjo implantatov v togi vezavi s kronskimi sidri in kot nadomestilo za manjkajoči zob v sklenjeni zobni vrsti.

Predavatelj ANDREJ LAZIĆ, zobotehnik, lastnik zasebnega zobotehničnega laboratorija v Ljubljani, je s pomočjo power – point predstavitve dijakom pokazal in razložil celotni postopek izdelave zobnih vsadkov. Seznanil jih je z najpogosteje uporabljenimi vrstami na slovenskem tržišču, njihovimi prednostmi in slabostmi. Po besedah predavatelja je pri odločitvi za implantat prisotnih več dejavnikov tveganja. V primerih, da telo sprejme tujek in je prisotna temeljita ustna higiena, da je pacient nekadilec in da zdravstveno stanje nosilnega kostnega tkiva dopušča vstavitev zobnega nadomestka, le ta predstavlja funkcionalen in estetsko dovršen zobni nadomestek. Žal je cena še vedno zelo visoka in zato ni dostopna vsakemu pacientu.

Predavatelj je med predavanjem večkrat omenil novejše tehnologije v zobni protetiki (CAD – CAM tehnologijo) in poudaril, da je kljub računalniški izvedbi oblikovanja zob potrebnih veliko izkušenj s klasično izdelavo protetičnih nadomestkov in popolno znanje morfološkega oblikovanja zob.

Avtor/-ica prispevka: Poldka Žavbi, prof.

Nacionalni posvet v počastitev 25. obletnice Slovenske mreže zdravih šol

Za 25. obletnico Slovenske mreže zdravih šol so se na nacionalnem posvetu, 7. 11. 2018, v Zrečah predstavile Zdrave šole vseh slovenskih regij.

Ljubljansko regijo so med drugimi izbranimi šolami zastopale štiri dijakinje naše šole iz 2. ZB oddelka pod mentorstvom Kristine Sernec. Predstavile so nalogo z naslovom Določanje koncentracije C-vitamina v pomarančnem soku. Predstavile so primerjavo koncentracije C-vitamina v sveže izstisnjenem in industrijskem soku.

Avtor/-ica prispevka: Kristina Sernec, prof.

Ljubljanski maraton 2018

Učitelji in drugi delavci šole skrbimo za svojo zdravje in rekreacijo. Tudi letos smo se udeležili Ljubljanskega maratona 2018. S svojo vztrajnostjo smo dokazali, da tudi dež za nas ni bil ovira.

Avtor/-ica prispevka: Kristina Sernec, prof.

Kakovostni strokovni učbeniki za mlade

Kakovostni učbeniki za mlade, ki so vključeni v poklicno in strokovno izobraževanje, so zanje izredno pomembni, saj jih ne spremljajo samo v šoli, ampak tudi kasneje v poklicnem življenju.

V Debatni kavarni na Slovenskem knjižnem sejmu sta na temo Prispevek kakovostnih strokovnih učbenikov k bralni pismenosti sodelovali Irena Svoljšak Mežnaršič in bivša dijakinja v programu KT Pia Polič.

Avtor/-ica prispevka: Manja Mlakar Medved, prof.

Šolsko leto:

Kategorije: