Pretekle dejavnosti na področju mednarodnega sodelovanja

Razpis za opravljanje pud v tujini – na Finskem in v Češki republiki za 3. letnik programov FT, KT, TLB, ZT

SŠFKZ razpisuje:

  • Tri mesta za program FT in tri mesta za program ZT za opravljanje praktičnega usposabljanja na Finskem. Tritedensko praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola Helsinki Vocational College iz Helsinkov Predvideni termin bivanja  na Finskem je 8. – 29. 3. 2020.
  • Dve mesti za program KT za opravljanje praktičnega usposabljanja na Finskem Štiritedensko praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola Helsinki Vocational College iz Helsinkov. Predvideni termin bivanja  na Finskem je 8.3. – 4. 4. 2020.
  • Dve mesti za program FT, dve mesti za program TLB in dve mesti za program ZT za opravljanje praktičnega usposabljanja v Češki republiki. Tritedensko praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola iz Prage. Predvideni termin bivanja na Češkem je 15. 3. – 4. 4. 2020. Za praktično usposabljanje na Češkem lahko v programu FT kandidirajo samo polnoletni dijaki. V ostalih programih starostne omejitve ni.

Vsako skupino udeležencev bo prvi teden bivanja v tujini spremljal eden od učiteljev SŠFKZ.

Prijava na razpis in oddaja vloge

Dijaki, ki kandidirajo za tujino, opravljajo pisni in ustni test iz znanja angleščine po Evropskem jezikovnem okviru. Datum in ura opravljanja pisnega dela testa bosta objavljena v tednu po jesenskih počitnicah. Dijaki pridobijo obrazec z rezultati testiranja od učiteljic angleščine in jih sami priložijo k vlogi. Dijak pridobi oceno v času od dne objave razpisa do konca prijavnega roka. Dijak, ki na razpisu ni bil izbran, se sam odloči ali bo že pridobljeno oceno uporabil na naslednjem razpisu ali bo za naslednji razpis pridobil novo oceno.

Dijaki morajo v prijavi jasno zapisati, za katero državo se prijavljajo. Če kandidirajo za več držav, morajo zapisati želeni vrstni red.

Dijaki se na razpis prijavijo v skladu s Pravili o izbiri dijakov za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini. Aktivnosti bodo izvedene s pomočjo finančnih sredstev evropskega programa Erasmus+.

Dijaki oddajo v referat za dijake popolno papirnato vlogo, ki vsebuje prijavo na razpis, življenjepis, motivacijsko pismo in dokazila. Motivacijsko pismo napišejo v slovenščini in angleščini. Življenjepis napišejo v angleščini, tako da izpolnijo angleško različico evropskega obrazca Europass CV.

Rok za oddajo je ponedeljek, 2. 12. 2019, do 12.00 ure, v referat za dijake. Vloge, oddane naknadno, v izbirnem postopku ne bodo upoštevane. Vlogo je mogoče poslati tudi s priporočeno pošto, najkasnejši upoštevani žig na kuverti bo 1. 12. 2019.

Izbirni postopek

Izbirni postopek vodi komisija v sestavi Vanda Trdan (koordinatorka za mednarodno sodelovanje), Valerija Vadnov (pomočnica ravnateljice) in aktualni vodja strokovnega aktiva učnega programa, katerega dijaki kandidirajo za praktično usposabljanje v tujini. Komisija sporoči kandidatom rezultate izbire najkasneje do 10. 1. 2020.

V razpisu lahko zaradi višje sile pride do sprememb (odvisno od razmer na tujih partnerskih šolah).

Več informacij

Za nadaljnje informacije se obrnite na Vando Trdan osebno ali po e-pošti na vanda.trdan@guest.arnes.si.

Avtor/-ica prispevka: Vanda Trdan, predsednica komisije

Misija mogoče v Sloveniji

Naša šola že drugo leto sodeluje v mednarodnem projektu Erasmus+ KA2 z naslovom Mission Possible. V projektu poleg Slovenije sodelujejo še Finska, Nizozemska in Španija. Projekt sta že gostili Finska in Nizozemska, letos pa je prišla na vrsto tudi Slovenija. Kot običajno je projektno delo trajalo en teden, od ponedeljka 23. 9. do petka 28. 9. 2019. Iz vsake države je v Slovenijo pripotovalo nekaj dijakov s profesorji. Letos smo se projekta prvič udeležili dijaki: Patricija Zalar, Veronika Rihter, Lovro Zupan in Nadja Ogris. Sodelovalo so tudi dijaki, ki so se projekta že udeležili v Helsinkih (Kaja Hotujec, Cirila Lapajne, Rok Kozlevčar in Urban Lampret) in Leeuwardnu (Špela Ovčak, Larisa Mrkaljević in Tanja Merlak), vse skupaj pa sta vodili profesorici Helena Doberšek in Andreja Rupnik. Tema projektnega tedna je bila telesna aktivnost.

Priprave na projektni teden so se začele že veliko prej. Profesorici sta s pomočjo dijakov, ki so že sodelovali, pripravili vse potrebno. Pred začetkom smo rešili spletno anketo, ki se je nanašala na temo projekta. Anketa je bila za nas kasneje vir informacij, iz katerega smo črpali ideje za svoje delo. Prav tako smo ustvarili WhatsApp skupino, preko katere smo lahko brezplačno komunicirali.

Prvi dan smo se vsi udeleženci projekta zbrali v učilnici 32, ki je bila večino časa naša zbirna in delovna učilnica, in se spoznali. Nato smo se razdelili v skupine: 4 skupine dijakov in 1 skupina učiteljev. Skupine smo določili z žrebanjem tako, da so bili v vsaki skupini predstavniki vseh držav. Nato smo se odpravili na sprehod po Ljubljani, med katerim smo slovenski dijaki vrstnikom iz drugih držav razkazali znamenitosti Ljubljane. Po kosilu smo začeli z delom. Pregledali smo anketo in se odločili, o katerem problemu bomo razpravljali naslednje dni in poiskali rešitev zanj.

V torek smo se dopoldan peš odpravili v Plezalni center Ljubljana, kjer smo se lahko preizkusili v balvanskem in športnem plezanju. Popoldne smo se osredotočili na delo v skupinah. V sredo smo z delom v skupinah začeli že dopoldan, popoldan pa smo se odpeljali na Bled. Sprehodili smo se okoli jezera, uživali v dobri družbi, občudovali naravo in si na koncu privoščili še pravo blejsko «kremšnito«. V četrtek je bil dan posvečen delu v skupinah, saj se je teden bližal koncu in smo morali dokončati svoje projekte. Za popestritev dogajanja smo imeli vmes kratko predstavitev ideje o posodi za odvzem urina Lulux, ki so jo razvili bivši dijaki naše šole.

Teden je hitro minil in kmalu je napočil zadnji dan. V petek smo dodelali še nekaj malenkosti v svojih izdelkih in jih nato predstavili. Vsaka skupina se je osredotočila na drugačen problem in naredila izviren izdelek. Ena skupina je naredila Instagram profil, ki te s svojimi objavami spodbuja k rednemu in pravilnemu rekreiranju. Prav tako ti ponuja enostavno možnost komuniciranja. Nastale so tudi tri ideje za različne aplikacije. Prva ti s pomočjo »mišičnjaka« pomaga najti vaje za določen del telesa in ti tudi pokaže, kako se jih pravilno izvaja. Druga je namenjena predvsem tistim, ki se že ukvarjajo s športom, da lažje spremljajo svoje treninge. Hkrati pa je dovolj enostavna, da jo lahko uporabljajo tudi začetniki. Tretja aplikacija je zasnovana kot igra, ki te motivira, da se rekreiraš in ti pomaga organizirati svoj čas. Profesorji so svoje ideje predstavili v kratki predstavi. Zaključili smo z evalvacijo, na kateri smo podelili svoja mnenja, izkušnje, ki smo jih pridobili, ter splošen vtis o projektnem tednu in o Sloveniji.

Tako se je zaključil naš projektni teden, mi pa smo se poslovili in odšli domov, žalostni, ker je tako hitro minilo, a polni novih, dobrih izkušenj in lepih spominov. Zdaj pa že nestrpno čakamo na zadnji projektni teden, ki se bo odvijal v Španiji.

Predstavitve projektnih idej:

Razpis za opravljanje PUD v tujini – na Finskem, v Latviji in Španiji, za 3. letnik programov FT, KT in TLB

SŠFKZ razpisuje:

  • Dve mesti za program KT za opravljanje praktičnega usposabljanja na Finskem. Štiritedensko praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola Helsinki Vocational College iz Helsinkov. Komunikacija bo potekala v angleščini. Predvideni termin bivanja  na Finskem je 27. 10.–23. 11. 2019, z vključenimi jesenskimi šolskimi počitnicami. Dijaki, ki bodo kandidirali za Finsko, opravljajo test iz znanja angleščine. Rezultate testiranja priložijo k vlogi.
  • Dve mesti za program KT in dve mesti za program TLB za opravljanje praktičnega usposabljanja v Latviji. Tritedensko praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola P. Stradins Medical College iz Jurmale pri Rigi. Komunikacija bo potekala v angleščini. Predvideni termin bivanja v Latviji je 27. 10.–16. 11. 2019, z vključenimi jesenskimi šolskimi počitnicami. Dijaki, ki bodo kandidirali za Latvijo, opravljajo test iz znanja angleščine. Rezultate testiranja priložijo k vlogi.
  • Šest mest za opravljanje praktičnega usposabljanja v Španiji. Mesta bodo razdeljena med dijake programov farmacevtski tehnik, kozmetični tehnik in tehnik laboratorijske biomedicine. Število mest za posamezen program bo določila španska partnerska šola glede na svoje zmožnosti. Štiritedensko praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola College No.1 iz Gijona v Asturiji. Komunikacija bo potekala več v španščini in manj v angleščini. Predvideni termin bivanja v Španiji je 27. 10.-23. 11. 2019, z vključenimi jesenskimi šolskimi počitnicami.

Prijava na razpis in oddaja vloge

Dijaki, ki bodo kandidirali za Španijo, opravljajo test iz znanja angleščine in test iz znanja španščine. Razmerje pri oceni obeh jezikov bo 75%:25% v korist španščine. Rezultate testiranja znanja angleščine dijaki priložijo k vlogi. Rezultate testiranja znanja španščine bo priložila k vlogam kandidatov šolska komisija.

Dijaki morajo v prijavi jasno zapisati, za katero državo se prijavljajo. Če kandidirajo za več držav, morajo zapisati želeni vrstni red. Vsako skupino udeležencev bo prvi teden bivanja v tujini spremljal eden od učiteljev SŠFKZ.

Dijaki se na razpis prijavijo v skladu s Pravili o izbiri dijakov za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini. Aktivnosti bodo izvedene s pomočjo finančnih sredstev evropskega programa Erasmus+.

Dijaki oddajo v referat za dijake popolno papirnato vlogo, ki vsebuje prijavo na razpis, življenjepis, motivacijsko pismo in dokazila. Motivacijsko pismo napišejo v slovenščini in angleščini. Življenjepis napišejo v angleščini, tako da izpolnijo angleško različico evropskega obrazca Europass CV. Če kandidati dobro govorijo in pišejo špansko, lahko dodajo potrebne dokumente tudi v španščini (poleg zgoraj zahtevanih dokumentov v angleščini in slovenščini).

Rok za oddajo je ponedeljek, 24. 6. 2019, do 11.00 ure v referat za dijake. Vloge, oddane naknadno, v izbirnem postopku ne bodo upoštevane. Vlogo je mogoče poslati tudi s priporočeno pošto, najkasnejši upoštevani žig na kuverti bo 23. 6. 2019.

Izbirni postopek

Izbirni postopek vodi komisija v sestavi Vanda Trdan (koordinatorka za mednarodno sodelovanje), Valerija Vadnov (pomočnica ravnateljice) in aktualni vodja strokovnega aktiva učnega programa, katerega dijaki kandidirajo za praktično usposabljanje v tujini. Komisija sporoči kandidatom rezultate izbire do 8. 7. 2019.

V razpisu lahko zaradi višje sile pride do sprememb (odvisno od razmer na tujih partnerskih šolah).

Avtor/-ica prispevka: Vanda Trdan, predsednica komisije

Izmenjava 2019 – Praktično usposabljanje pri delodajalcu v Helsinkih

Sedem dijakov SŠFKZ je bilo marca na praktičnem usposabljanju pri delodajalcih v Helsinkih. Pot smo začeli na Brniku, od koder smo preko Istanbula odleteli na Finsko.

Prvi dan smo si ogledali šolo. SPA salon in prostor za SPA pedikuro sta zelo moderno in dobro opremljena. Najbolj me je presenetil njihov način učenja. Učilnic nimajo in šolanje poteka drugače kot pri nas. Zanimivo je, da šolo lahko obiskuje kdorkoli, ne glede na starost in predhodno izobrazbo. Prve dni sem izvajala predvsem manikire, v sredo sem prvič delala tudi v salonu imenovanem Paja, kjer dijaki vadijo in se pripravljajo na izpite. Pridružila sem se skupini, ki je imela izobraževanje o depilaciji s sladkorjem oziroma tako imenovanem sugaringu in se v tem tudi sama preizkusila. V petek sva z mentorico odšli v dom starejših občanov, kjer sem gospem naredila preproste manikire.

Delovnik se mi je pričenjal ob 9.00, zaključeval pa ob 15.00. Do dijaškega doma, kjer smo bili nastanjeni gostujoči dijaki, sem z mestnim avtobusom potovala 30 minut. Popoldneve smo preživljali v apartmajih in raziskovanju okolice. V soboto smo se odločili, da obiščemo živalski vrt imenovan Korkeasaari na enem od bližnjih otokov, v nedeljo pa smo si ogledali še Olimpijski stadion in malo raziskali Helsinke, kjer vse poteka zelo mirno in počasi.

Drugi teden sem pričela z delom v salonu za zunanje stranke in sem izvajala tudi pedikuro, nego obraza, barvanja trepalnic in obrvi ter seveda manikiro. Spoznala sem tudi nekaj novih kozmetičnih storitev – izvajala sem strojno limfno drenažo, potem pa sem na predlog mentorice preizkusila še SPA salon, jacuzzi in vodno kapsulo.

Zadnji skupni vikend smo pričeli s petkovim popoldnevom na bazenu Flamingo spa. V soboto smo v jutranjih urah sedli na trajekt in obiskali sosednjo državo Estonijo in Talin, načrt za nedeljo pa je bil obisk otoka Suomenlinna, kjer smo si ogledali muzej igrač od 18. stoletja in vse do danes. Med tednom smo obiskali še zgodovinski muzej, muzej moderne umetnosti in narodno galerijo.

Tretji teden sem tri dni preživela v salonu za zunanje stranke kjer sem lahko samostojno izvajala kozmetične storitve. Ponovno sem preizkusila nekaj novega. Tokrat je bil to LPG aparat, ki se uporablja za oblikovanje telesa in odpravljanje celulita. Mentorica mi je vedno natančno razložila uporabo aparata in tako sem dobila še nekaj dodatnega znanja, ki ga bom v poklicni karieri zagotovo potrebovala.

Zadnji vikend sva s sošolko ostali sami, zato sva se odločili za ogled mesta, obiskali nekaj cerkev in drugih zanimivih stavb. Zelo me je pritegnila knjižnica, ki je res posebne oblike in tudi njena notranjost se mi je zdela edinstvena.

Zadnji teden je delo potekalo po ustaljenem urniku, opazila pa sem, da smo se bolj intenzivno začele družiti z ostalimi dijakinjami. Predstavili so mi delo z ultrazvočnim čistilcem kože. Zadnji dan so mi pokazali še SPA salon za pedikuro, kjer sem zaključila delo na Finskem.

Mislim, da je to velika priložnost, da se lahko preizkusimo v delu in vidimo, kako poteka drugod. Spoznala sem še eno državo in tudi to se mi zdi pomemben del izmenjave. Zelo sem vesela, da sem to doživela, saj je odlična izkušnja in nadgradila sem izvedbo postopkov kozmetične nege. Pridobljeno znanje pa mi bo v pomoč tudi kasneje pri delu v salonu.

Projektni teden na Nizozemskem

7. 4. 2019 smo se dijakinje Eva Rojc, Larisa Mrkaljević, Špela Ovčak in Tanja Merlak ter profesorica Helena Doberšek odpravile na zanimivo potovanje. Namen našega potovanja na Nizozemsko je bilo sodelovanje na 2. projektnem tednu v okviru mednarodnega projekta Erasmus+ KA2 z naslovom Mission Possible. Tokratna tema je bila odvisnost (alkohol, cigarete in droge).

Zjutraj ob 7. uri smo se zbrale na letališču Jožeta Pučnika in okoli 9. ure poletele proti Amsterdamu. Ob 12.00 smo že sedele na vlaku v smeri Leeuwardna, ki je glavno mesto Frizije. Po celodnevnem potovanju smo okrog 16. ure prispele v bližnjo vasico Grou, kjer smo bile nastanjene v hostlu Herberg Oer’t Hout. Preden se je dan zaključil, smo se še sprehodile po vasici in si ogledale okolico.

Naslednji dan se je začel s spoznavanjem ostalih sodelujočih. Razdeljeni smo bili v manjše skupine in se z različnimi igrami spoznavali. Po kosilu smo določili skupine, v katerih smo ostali do konca tedna. Skupine so sestavljali po eden ali dva predstavnika posamezne države, Slovenije, Finske, Nizozemske in Španije. Osnovali smo ideje in z delom zaključili okrog 14.00, nato pa si skupaj ogledali Grou.

V torek, 9. 4. 2019, smo se po zajtrku z vlakom odpeljali v Leeuwarden in se zbrali na gostiteljski šoli Nordwin College. Nadaljevali smo z delom prejšnjega dne in si po kosilu ogledali tudi šolo. Popoldan je bil organiziran ogled in sprehod po mestu Leeuwarden. Ustavili smo se v destilarni in se povzpeli na poševni stolp Oldehove, ki naj bi se celo bolj nagibal kot stolp v Pisi. Po precej dolgem dnevu smo se z vlakom vrnili v Grou, kjer smo se ob ognju na terasi še malo družile z vrstniki iz Španije.

Naslednje jutro smo se odpravili raziskovat glavno mesto Nizozemske, Amsterdam. Takoj ob prihodu smo se odpravili proti muzeju Hash, Marihuana & Hemp Museum. Na poti do tja smo se sprehodili po slavni Rdeči četrti. Po ogledu muzeja smo imeli nekaj prostega časa, ki smo ga seveda izkoristili za nakup spominkov in kratek ogled znamenitosti Amsterdama, kot so Trg Dam, različni kanali in druge stavbe. Ob 16.00 je bil na vrsti ogled muzeja Heineken Experience. Seveda smo preizkusili tudi podzemno železnico in se z njo odpeljali do glavne železniške postaje. Sledila je zmeda z vozovnicami in precej zanimiva pot nazaj v hostel, obogatena z veliko smeha.

Dnevi so minevali prehitro, mi pa svojih zamisli še nismo imeli dokončanih, zato je bil četrtek večinoma namenjen delu v skupinah. Ker pa se po celodnevnem sedenju in tuhtanju prileže tudi nekaj zabave, smo se ob 17.00 odpravili na bowling.

V petek zjutraj smo dodali še zadnje malenkosti našim idejam in jih po kosilu tudi predstavili.

Prva skupina je izdelala spletno stran s koristnimi informacijami o drogah, njihovih učinkih ter posledicah. Na spletni strani bi lahko naročili tudi pulover z napisom Know Your Limits in različnimi simboli takih in drugačnih drog ter substanc.

Druga skupina je naredila spletno stran, s katero bi si zasvojenci lahko pomagali na poti odvajanja in zdravljenja. Prvi korak je, da si oseba prizna, da je odvisna. Sledi beleženje in spoznavanje vedenja odvisnika, za tem so navedeni nasveti in informacije o odvisnosti, zadnji korak pa je sestavljen iz dnevnika, s katerim odvisnik sledi svojemu napredku med zdravljenjem.

Ideja tretje skupine je bila aplikacija New Start, katere namen in zasnova je bila podobna spletni strani druge skupine. Z aplikacijo bi lahko odvisnik sledil napredku na svoji poti rehabilitacije, prav tako pa bi se informiral o drogah in vsem, kar je povezano z njimi.

Četrta skupina je osnovala izgled aplikacije. Namen le-te je deljenje zgodb, težav in nasvetov oseb, ki se borijo z odvisnostjo od drog in drugih substanc. Tako bi si lahko med seboj svetovali, se motivirali in se pogovarjali o problemih.

Po uspešnem zaključku projektnega tedna nas je v soboto, 13. 4. 2019, čakala le še pot domov, ki pa ni potekala čisto tako, kot bi si želele. Zaradi tehničnih težav na letalu smo imeli precej veliko zamudo, zaradi katere je naša skupina zamudila prevoz iz Benetk do Ljubljane. Po dolgem čakanju na let in dogovarjanju za nov prevoz iz Benetk, smo le dobili znak za vzlet in okrog 19. ure smo pristali na letališču Marco Polo. Čakala nas je še dolga pot domov, ki jo je še podaljšala gneča na cesti.

Kljub kaotičnemu zaključku našega potovanja je bila to ena najboljših izkušenj v mojem življenju. Na kratko bi ta teden opisala z znanim pregovorom – kratko, a sladko.

Predstavitve projektnih idej:

Praktično usposabljanje z delom v tujini – Helsinki

Dijakinje, ki se izobražujemo za kozmetične tehnice, imamo veliko priložnosti za opravljanje PUD-a v tujini. Naša šola sodeluje s partnerskimi šolami v Španiji, Latviji, na Finskem in v Češki republiki. Za prakso v tujini se odločamo, da pridobimo nove izkušnje, od poklicnih spretnosti, prilagajanja novemu okolju in stilu življenja do navezovanja stikov, spoznavanja znamenitosti in kulture gostujoče države.

Udeležila sem se usposabljanja v okviru sodelovanja s partnersko šolo Vocational College v Helsinkih. Delala sem v šolskem salonu, ki sprejema tudi zunanje stranke in s tem pridobiva sredstva na trgu. Urila sem se v negi obraza in telesa, izvajala pedikuro in klasično masažo, barvala obrvi in trepalnice, oblikovala obrvi. Delo je bilo odlično organizirano. Omogočili so mi tudi spremljanje pouka v razredu.

Helsinki ponujajo veliko možnosti za preživljanje prostega časa, ki sem ga izkoristila za ogled mestnega akvarija Sea life in otoka Soumenlinna, ki je del Unescove kulturne dediščine in ponuja ogled muzejev, ima ladjedelnico in pivovarno ter lepe sprehajalne poti. Odpravila sem se še v Sibeliusov park s spomenikom največjemu finskemu skladatelju in v Parvoo, srednjeveško mestece s tradicionalnimi malimi lesenimi hišami, ki odsevajo v reki, starim mestnim jedrom in evangeličansko katedralo iz 15. stoletja. Bližina Estonije pa me je zvabila še na ogled njihovega glavnega mesta, Talina, ki se prav tako ponaša z bogato zgodovino in odlično ohranjenim srednjeveškim jedrom.

PUD v Helsinkih je bil preizkus moje samostojnosti, mojih poklicnih veščin, sporazumevanja v angleščini in želje po odkrivanju novega. Hvaležna sem, da mi je bila omogočena dragocena izkušnja.

Projektni teden v Helsinkih

Od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2020 naša šola sodeluje v mednarodnem projektu Erasmus+ KA2 z naslovom Mission Possible. V projektu sodelujejo še naslednje šole: Helsingin kaupunki iz Finske (Helsinki), Instituto de Educación Secundaria Nº 1 de Gijón iz Španije (Gijón) in Stichting Nordwin College iz Nizozemske (Leeuwarden). Projekt se je začel na Finskem, naslednje srečanje bo na Nizozemskem, nato v Sloveniji in na koncu še v Španiji.

Dijaki Cirila Lapajne, Kaja Hotujec, Rok Kozlevčar in Urban Lampret smo sodelovali v prvem projektnem tednu Helsinki Week od 26. 11. do 30. 11. 2018. Z nami je bila tudi prof. Andreja Rupnik. Cilj projektnega tedna je bil poiskati rešitve, kako bi izboljšali svoj življenjski slog. Priprave so se začele že mesec prej. Udeleženci iz vsake države smo sestavili 5 vprašanj na temo življenjskega sloga, jih poslali na Finsko, kjer je gostiteljska šola iz vseh vprašanj sestavila spletno anketo, ki smo jo rešili udeleženci, naši vrstniki in učitelji.

V nedeljo, 25.11.2018, ob 3. uri zjutraj smo se iz Ljubljane odpeljali v Zagreb, od tam odleteli v Frankfurt in nato v Helsinke. Čeprav je pot dolga, nam je hitro minila. Bili smo navdušeni in v pričakovanju, kaj se bo dogajalo naslednji teden. Ko smo ob 16. uri pristali, smo vzeli prtljago in se z vlakom odpeljali v predel Helsinkov Käpylä, kjer smo bivali ves teden. Ker zaradi vznemirjenosti nismo bili utrujeni, smo se s tramvajem odpravili v središče Helsinkov. Bil je ravno praznični (predbožični) čas, zato je bilo mesto okrašeno in še toliko bolj čarobno. Sprehajali smo se po velikem mestu in se skušali ne izgubiti. Bili smo premraženi, zato smo se odločili, da bomo nekaj pojedli, in se nato z vlakom odpravili nazaj v študentski dom, kjer smo skupaj s španskimi in nizozemskimi vrstniki bivali ves teden.

Naslednji dan smo se vsi udeleženci zbrali v telovadnici šole. S pomočjo različnih spoznavnih iger in skozi zabavo smo se spoznali. Z žrebanjem smo sestavili skupine, ki jih je sestavljal po en udeleženec iz vsake države. Nato smo se odpravili na kosilo in krajši odmor. Po odmoru smo se spet zbrali, dobili krajša navodila in se lotili dela. Pregledali smo odgovore na vprašanja iz ankete in si zastavili problem (npr. težave s spanjem, težave v šoli, problemi med vrstniki, videz …), za katerega smo v naslednjih treh dneh iskali rešitev. Zvečer pa smo se s skupinami odpravili v mesto, kjer smo skozi igro, ki jo je pripravil profesor medijske šole, bolje spoznali mesto Helsinki. Nato smo se vrnili nazaj v dom, si pripravili večerjo in se družili.

V torek, sredo in četrtek je potekalo delo po skupinah. Ni bilo tako preprosto, kot se nam je sprva zdelo, saj se navade najstnikov iz posameznih državi precej razlikujejo. Bilo pa je tudi zabavno, saj smo spoznali navade in običaje ljudi iz drugih držav in se skozi to naučili, da smo si ljudje sicer podobni, a se vendarle razlikujemo po malenkostih. Po končanem skupinskem delu smo povzeli, kaj smo tisti dan naredili, se pogovorili, če smo zadovoljni z delom in kaj bomo delali naslednji dan. Zvečer smo se odpravili na prostočasne aktivnosti. V torek je bila na vrsti »zimska pravljica«, kjer smo pili sok iz ledenih kozarcev in si ogledali različne tipe iglujev, v četrtek pa smo se zabavali na trampolinih v Rush Helsinki.

V petek smo po skupinah predstavili svoje rešitve. Oblikovali smo bodisi internetno stran, npr. o tem, kako izboljšati spanje, ali pa si zamislili, da bi naredili aplikacijo, ki bi bila v pomoč najstnikom, npr. aplikacija, ki ti pomaga pri organiziranju časa. Po predstavitvah smo se še zadnjič zbrali skupaj in razpravljali o tem, kaj smo se naučili ter kaj smo dosegli. Preostali del dneva je bil namenjen druženju in poslavljanju. Še zadnjič smo skupaj odšli v središče mesta, v mestni muzej, kjer smo si ogledali zgodovino Helsinkov. Zvečer pa smo se zabavali, pogovarjali in bili žalostni, ker je teden tako hitro minil.

Projektni teden je bil poučen in zabaven. V soboto smo se še zadnjič objeli in se odpravili na letalo. Po eni strani nismo hoteli, da se teden konča, po drugi pa smo bili veseli, da se vračamo nazaj domov.

Avtor/-ica prispevka: Cirila Lapajne, 3. L

Praktično usposabljanje z delom v Rigi, v Latviji

V mesecu oktobru nas je 5 dijakov (3 dijaki iz programa TLB in 2 dijakinji programa KT) opravljalo praktično usposabljanje v tujini, in sicer v prestolnici Latvije, Rigi. Usposabljanje je trajalo tri tedne. Skupaj smo bivali v lepem in prostornem stanovanju v centru Rige, prav tako so bili naši delovni prostori ne daleč od stanovanja (15 do 20 minut hoje).

Kozmetičarki sva delali v kozmetični kliniki 4. Dimensija – klinika je bila razdeljena na kozmetični salon s frizerskim salonom in lepotno kliniko. Večinoma sva imeli možnost izvajati nego obraza in masažo telesa. Pridobili sva nova znanja s področja pomlajevanja, oblikovanja telesa, kožne diagnostike in hidro masaže. Udeležili sva se tudi kozmetičnega sejma Baltic Beauty Forum, kjer sva bili modela za nege obraza in telesa pri znamki GMT Beauty. Na sejmu se je predstavilo veliko tujih, nama neznanih kozmetičnih znamk, pa tudi nekaj takih, ki sva jih že poznali iz šole (LCN, Gelish, Alessandro, Depilѐve). Na sejmu so priredili tudi tekmovanja v masaži, podaljševanju trepalnic in poslikavi telesa.

V treh tednih usposabljanja pa smo imeli dovolj časa za ogled znamenitosti mesta Rige. Obiskali in ogledali smo si tudi obmorsko mesto Jūrmala in njen kolidž, živalski vrt, Latvijsko SNG Opero in balet, Latvijsko narodno galerijo, stari del mesta in njegove znamenitosti (kip svobode, Trije bratje, cerkev sv. Petra, katedralo, House of the blackheads), knjižnico …

Izmenjava je bila zanimiva in bogata izkušnja, kjer nisem pridobila le znanja s svojega profesionalnega področja, temveč tudi izpopolnila svoje znanje angleščine in spoznala latvijsko kulturo. Zahvaljujem se prof. Trdan in prof. Doberšek za varno spremstvo in pomoč pri navajanju na novo okolje ter vsem ostalim sodelujočim v projektu Erasmus+ za to nepozabno izkušnjo.

Tehniki laboratorijke biomedicine smo delali v laboratoriju Centrala laboratorija v Rigi, in sicer na oddelku za mikrobiologijo ter imunologijo. Na mikrobiološkem oddelku smo izvajali različne hitre teste za identifikacijo povzročitelja bolezni, zasajevali primarne in sekundarne kulture ter barvali preparate in jih mikroskopirali. Na oddelku za imunologijo pa smo izvedeli več o alergijah in avtoimunskih boleznih. Naučili smo se tudi uporabljati tri aparate za imunološke preiskave.

Razpis za opravljanje praktičnega usposabljanja z delom na Kanarskih otokih – 3. FT in 3. KT

SŠFKZ razpisuje prosta mesta za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini za dijake 3. letnika programov kozmetični in farmacevtski tehnik. Praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola Ies Las Indias Tenerife, ki se nahaja v kraju Santa Cruz na Kanarskih otokih.

PROGRAM ŠT. PROSTIH MEST OBDOBJE
Farmacevtski tehnik 2 17. 4. – 6. 5. 2017
Kozmetični tehnik 2 17. 4. – 6. 5. 2017

Praktično usposabljanje z delom bo pri farmacevtskih tehnikih potekalo v lekarnah, pri kozmetičnih tehnikih pa v kozmetičnih salonih partnerske šole (v šoli) in delno v zunanjih kozmetičnih salonih pri delodajalcih. Prvi teden bo dijakinji spremljal eden od učiteljev SŠFKZ.

Aktivnosti bodo izvedene s pomočjo finančnih sredstev evropskega programa Erasmus+. Dijaki se na razpis prijavijo v skladu s Pravili o izbiri dijakov za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini.

Partnerska šola znanja španskega jezika ne postavlja kot pogoj za opravljanje PUD pri njih, je pa to znanje zelo zaželjeno. Zato bo SŠFKZ pri točkovanju za izbiro dijakov upoštevala tako znanje angleščine kot španščine. Pri določitvi točk za znanje tujega jezika (5. točka 5. člena Pravil o izbiri dijakov za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini) bo šola upoštevala srednjo vrednost ocene iz znanja angleščine in ocene iz znanja španščine. Kandidati za opravljanje PUD v Španiji bodo torej opravili preizkus znanja iz angleščine in prostovoljno tudi preizkus iz znanja španščine. Kandidati, ki ne znajo špansko, ne bodo izločeni, bodo pa lahko dobili nekaj manj točk za znanje tujih jezikov.

Prijava

Dijaki oddajo popolno vlogo, ki vsebuje:

  1. prijavo na razpis,
  2. življenjepis,
  3. motivacijsko pismo in
  4. dokazila.

Motivacijsko pismo mora biti napisano v slovenščini in angleščini. Življenjepis napišejo v angleščini, tako da izpolnijo angleško različico evropskega obrazca Europass CV.

Popolno vlogo z vsemi potrebnimi prilogami je potrebno poslati do roka Vandi Trdan po e-pošti na naslov vanda.trdan@guest.arnes.si.

Rok za oddajo vloge

Rok za oddajo vloge je četrtek, 1. december 2016, do 13.00, v referatu za dijake. Vloge, oddane naknadno, v izbirnem postopku ne bodo upoštevane.

Izbirni postopek in rezultati

Izbirni postopek vodi komisija v sestavi Vanda Trdan (koordinatorka za mednarodno sodelovanje), Valerija Vadnov (pomočnica ravnateljice) in aktualni vodja strokovnega aktiva v ustreznem programu.

Komisija bo sporočila dijakom rezultate izbire do 23. 12. 2016.

Natančnejše informacije so objavljene v posameznem razpisu (glej priloge spodaj). Razpisi so objavljeni tudi na oglasni deski pred tajništvom, dijaki in dijakinje iz oddelkov, ki lahko kandidirajo, pa so jih prejeli tudi na svoje razredne e-naslove.

Več informacij

Koordinatorka za mednarodno sodelovanje
TRDAN, Vanda
Govorilne ure:

SRE: 13.00-13.45

Razpisna dokumentacija

Razpis za opravljanje praktičnega usposabljanja z delom na Finksem – 3. FT, 3. KT in 3. ZT

SŠFKZ razpisuje prosta mesta za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini za dijake 3. letnika programov kozmetični, farmacevtski tehnik in zobotehnik. Praktično usposabljanje bo organizirala partnerska šola Helsinki Vocational College, ki se nahaja v Helsinkih na Finskem..

PROGRAM ŠT. PROSTIH MEST OBDOBJE TRAJANJE
Farmacevtski tehnik 2 marec 2017 (predvidoma) 3 tedne
Kozmetični tehnik 2 marec 2017 (predvidoma) 4 tedne
Zobotehnik 3 marec 2017 (predvidoma) 3 tedne

Aktivnosti bodo izvedene s pomočjo finančnih sredstev evropskega programa Erasmus+. Dijaki se na razpis prijavijo v skladu s Pravili o izbiri dijakov za opravljanje praktičnega usposabljanja v tujini.

Prijava

Dijaki oddajo popolno vlogo, ki vsebuje:

  1. prijavo na razpis,
  2. življenjepis,
  3. motivacijsko pismo in
  4. dokazila.

Motivacijsko pismo mora biti napisano v slovenščini in angleščini. Življenjepis napišejo v angleščini, tako da izpolnijo angleško različico evropskega obrazca Europass CV.

Popolno vlogo z vsemi potrebnimi prilogami je potrebno poslati do roka Vandi Trdan po e-pošti na naslov vanda.trdan@guest.arnes.si.

Rok za oddajo vloge

Rok za oddajo vloge je četrtek, 1. december 2016, do 13.00, v referatu za dijake. Vloge, oddane naknadno, v izbirnem postopku ne bodo upoštevane.

Izbirni postopek in rezultati

Izbirni postopek vodi komisija v sestavi Vanda Trdan (koordinatorka za mednarodno sodelovanje), Valerija Vadnov (pomočnica ravnateljice) in aktualni vodja strokovnega aktiva v ustreznem programu.

Komisija bo sporočila dijakom rezultate izbire do 23. 12. 2016.

Natančnejše informacije so objavljene v posameznih razpisih (glej priloge spodaj). Razpisi so objavljeni tudi na oglasni deski pred tajništvom, dijaki in dijakinje iz oddelkov, ki lahko kandidirajo, pa so jih prejeli tudi na svoje razredne e-naslove.

Več informacij

Koordinatorka za mednarodno sodelovanje
TRDAN, Vanda
Govorilne ure:

SRE: 13.00-13.45

Razpisna dokumentacija