Zdrava šola 2010/11

Clani tima Zdrave sole v  solskem letu 2010/11 so bili:

  • Predstavniki uciteljev: Darinka Kujavec, Kristina Sernec, Polona Trop Drenik, Sabina Turšič, Valerija Vadnov, Poldka Žavbi.
  • predstavnik staršev: Tatjana Ozvaldič
  • predstavnik dijakov: Aljoša Klemenčič (2.FA)
  • predstavnica zdravstvene službe: Dragana Španovič – ZD Ljubljana, Metelkova 9
  • predstavnica lokalne skupnosti: Maja Markočič

Pridruzite se akciji na šoli:

Vsak 1. dan v mesecu jemo hrano brez bele moke in dodanega sladkorja.

Pozitivec in pozitivka 2010/2011

Pozitivec in pozitivka SŠFKZ za šolsko leto 2010/2011 sta:

Klemen Mezgec, 1.L
pdf Intervju s pozitivcem šole
Ingrid Sotlar, 3.L
pdf Intervju s pozitivko šole

Beljenje zob

9.6.2011 so dijakinje 2.ZA na IVZ predstavile primer dobre prakse z naslovom beljenje zob da ali ne? Mentorica naloge je Poldka Žavbi, za nastop pa je dijakinje pripravljala Tatjana Reščič Rihar.

Nosečnost porod in dojenje – znanje za življenje

V mesecu aprilu so na šoli potekala predavanja za vse 4. letnike, z naslovom: Nosečnost, porod in dojenje. Predavanja je izvedla Sabina Turšič, dipl. babica.

Mednarodni dan ozaveščanja o hrupu, 27. april

Vsako leto številne države po svetu 27. aprila obeležujejo Mednarodni dan ozaveščanja o hrupu. Namen obeležitve je opozarjanje in ozaveščanje javnosti o zdravstvenih posledicah zaradi dolgotrajne izpostavljenosti hrupu. Okoljski hrup predstavlja enega najresnejših okoljskih vzrokov za breme bolezni. Ocena bremena bolezni v zahodnih evropskih državah je pokazala, da je eden od treh Evropejcev vznemirjen zaradi hrupa podnevi, v nočnem času pa enega od petih Evropejcev hrup moti med spanjem (Poročilo Svetovne zdravstvene organizacije, 2011). Več si lahko preberete na spletni strani Inštituta za varovanje zdravja RS.

Mednarodni dan ozaveščanja o hrupu smo obeležili s predavanjem za dijaški parlament, z naslovom Okoljski hrup in zdravje, ki ga je pripravila Kristina Sernec.

Svetovni dan spanja 18.3.2011

Ovire na poti do življenjske šole – ustvarjenje novih poti in odnosa do življenja

Posnetek pogovornega vecera, ki je bil v torek 18.1.2011 si lahko ogledate na naslednjih linkih:

Probiotiki

Probiotiki urejajo sestavo črevesne mikroflore, pomagajo pri hitrejši obnovi črevesne sluznice in preprečujejo različne vnetne bolezni črevesja. Priporočljivi so pri zdravljenju driske, rotavirusnih okužbah pri majhnih otrocih.

O probiotikih, njihovi uporabi v prehrani in zdravilnih učinkih, smo se pogovarjali z mag. Branko Đukić, univ. dipl. inž. živil.

Bilten zdravih šol

Vse obiskovalce naše spletne strani obveščam, da je v elektronski obliki izšel dolgo pričakovani Bilten zdravih šol št. 1/10 na temo rdeče niti ODNOS-SI in je dostopen na spletni strani inštituta za varovanje zdravja.

V njem si lahko preberete tudi prispevka naših profesoric ga. Irene Svoljšak – Mežnaršič in ga. Nadje Prijatelj.

Akcija zbiranja odpadnega papirja

V dveh zbiralnih akcijah na šoli, smo zbrali 1000 kg odpadnega papirja. S tem smo prispevali sredstva za fundacijo Pismo srca. Sredstva so namenjena za štipendiranje otrok, ki živijo v socialno šibkejših razmerah in se s svojo nadarjenostjo uveljavljajo na področju športa, ekologije, znanosti, glasbe, plesa itd.

Sodelovanje v akciji nam je omogočilo, da tudi naš dijak/-inja sodeluje v izboru za podelitev enoletne štipendije.

Več o tem lahko preberete na naslednjem naslovu: http://www.pismosrca.si/

Hvala vsem ki ste sodelovali v akciji!

Preveč soli škodi – kako zdravo uživati sol?

Zmerno uživajte živila, ki vsebujejo izredno veliko soli, kot so:

  • prekajeno meso,
  • suhomesnati izdelki,
  • klobase, salame in hrenovke,
  • mesne konzerve,
  • slan kruh in krušni izdelki,
  • nekatere vrste sirov,
  • predpripravljene jedi,
  • hitra hrana,
  • slani prigrizki.

Pri nakupu živil vedno preberite deklaracijo in preverite, koliko soli oziroma natrija vsebujejo.

Pri kuhanju in pri mizi soli ne dodajajte kar iz navade, ne da bi jed prej poskusili. Še bolje: namesto soli kot začimbe, začnite odkrivati in uporabljati sveže, suhe in zmrznjene začimbe ter dišavnice, ki obogatijo vonj in okus jedi; izbor je navdušujoč in njegova pestrost neskončna! Z njihovo uporabo se zlahka izognete čezmernemu soljenju, uporabi jušnih kock in pripravljenim dodatkom jedem.

Tudi kadar se prehranjujete zunaj doma, lahko izbirate jedi z manjšo vsebnostjo soli. V restavraciji prosite, da vam jedi solijo manj kot po navadi, in se pozanimajte o tem, ali kuharji za pripravo jedi uporabljajo predpripravljene izdelke (konzerve, koncentrate…). Izberite jedi s čim več svežimi živili.

Že danes dodajte v jedi manj soli.
Že danes se odločite, da boste kupovali hrano z manj soli.
Tako boste ohranili svoje zdravje.

Zgornja meja za zdravje še varne dnevno zaužite količine je 5g soli, kar vključuje tudi sol, ki je vsebovana v predelanih živilih.

Človek dobi za ves dan soli:

  • s kosom pice
  • s petimi rezinami salame
  • z dvema kosoma kruha itd.

Storite nekaj zase!

Opozorilo ob jesenski akciji cepljenja lisic

Čeprav jesen s svojimi pisanimi barvami kar kliče po sprehodu v naravi in nabiranju kostanja, je potrebno biti previden. V jesenskem času Veterinarska uprava RS izvaja akcijo cepljenja lisic proti steklini. Ceplenje poteka s polaganjem posebnih vab, ki pa so za človeka, če pride v stik z njimi, zdravju škodljiva. Več o akciji cepljenja lisic proti steklini si preberite v spodnji priponki.

Zeliščni vrt

V letošnjem šolskem letu smo v okviru projekta Zdrava šola pričeli z urejanjem zeliščnega vrta. Zeliščni vrt ureja član tima Zdrave šole, Aljoša Klemenčič, dijak 2. FA razreda, pod mentorstvom Mateje Cigule, prof. likovne umetnosti.

Vrt trenutno vsebuje naslednje rastline:

    1. Dobra misel (Origanum vulgare) 3x
    2. Pravi pelin (Artemisia absinthium) 2x
    3. Maroška meta (Mentha marroco) 1x
    4. Zlati citronasti timijan (Thymus citriodorus aureus) 3x
    5. Laški smilj (Helichrysum italicum) 2x
    6. Kitajska rabarbara (Rheum rhabarbarum palmatum) 1xali (var. Tanguticum) »red selection«
    7. Kraški šetraj (Saturea montana) 3x
    8. Vrednik (Teucrium chameedrys »nanum«) 1x
    9. Mehiški ožep (Agastache blue fortune) 1x
    10. Glavinec (Centaurea macroephala) 1x
    11. Muškatna kadulja (Salvia scarlea var. turkestanica) 3x
    12. Akant-bršč (Accantus mollis) 1x
    13. Turški mak (Papaver orientale) 2x
    14. Kosmatinec, velikonočnica (Pulsatilla vulgaris) »violet blue« 3x
    15. Lan (Linum usitatissimum) 1x
    16. Ameriški slamnik (Echinacea purpurea) 1x
    17. Baldrijan (Valeriana officinalis) 1x
    18. Drobnjak (Allium schoenoprasum) 3x
    19. Kamilica- barvilna pasja (Anthemis tinctoria L.) 1x

  1. Kolmež, pravi (Acorus calamus) 1x
  2. Lapuh, navadni (Tussilago farfara) 3x
  3. Lučnik, velecvetni (Verbascum thapsiforme) 3x
  4. Materina dušica, vrtna ali Timijan, (Thymus vulgaris) 2x
  5. Melisa (Melissa officinalis) 1x
  6. Meta, poprova (Mentha x piperita) 2x
  7. Vinska rutica (Ruta graveolens) 1x
  8. Žajbelj (Salvia officinalis) 1x
  9. Pljučnik, navadniPulmonaria officinalis L.
  10. Milnica (Saponaria officinalis)

Skrbimo za svoje duševno zdravje

Za zdrav razvoj vsakega mladostnika, je nujno potrebno tudi duševno zdravje. Osebne stiske lahko vodijo v dlje časa trajajoče procese, podobne boleznim. V posameznih primerih lahko globoke stiske posameznika napeljejo na samomorilne misli, samomorilni načrt ali celo do samomorilnega poskusa.

Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije je v letu 2009 izdal dopolnjen priročnik »Spregovorimo o samomoru med mladimi«. Priročnik je namenjen predvsem učiteljem in šolskim svetovalnim delavcem. Dostopen je tudi v elektronski obliki, na spletni strani IVZ RS.

Vir: http://www.zzv-lj.si