Kako si lahko v teh dneh pomagaš?

V zadnjih dneh se v nas pojavljajo najrazličnejši odzivi na trenutno situacijo, ki se dogaja v naši državi in drugje po svetu. Pogosto smo zaskrbljeni – v nas se je naselila negotovost glede prihodnosti, pridobivanja ocen, opravljanja mature, službe, predvsem pa zaskrbljenost za svoje zdravje in zdravje drugih ljudi. Pogosteje kot sicer doživljamo tudi strah. Glede na trenutno situacijo je tak odziv organizma povsem naraven, saj nam strah pomaga, da situacijo razumemo, jo jemljemo resno in da se temu primerno tudi zaščitimo.

Strahu se torej ne poskušajmo znebiti, pač pa se vprašajmo, kako lahko z njim v tej situaciji živimo. Pomembno je, da nas negativne misli, skrbi, strah (pa tudi panika) ne preplavijo. Zato poskrbimo zase – za svoje miselno, čustveno in telesno ravnovesje.

In kako lahko to storiš?

  1. Pogovarjaj se z osebami, ki jim zaupaš. Preko socialnih omrežij se pogovarjaj s prijatelji, v živo pa s svojo družino.
  2. Informacije pridobivaj iz zanesljivih virov in zmanjšaj celodnevno izpostavljenost novicam (npr. 30 minut na dan).
  3. Pripravi si urnik dela: načrtuj čas za učenje, sprostitev, (virtualno) druženje, fizično aktivnost …
  4. Pohvali in nagradi se za uspešno opravljeno delo.
  5. Ohrani (ali povečaj) smisel za humor – ne moremo se objemati, lahko pa se skupaj smejimo.
  6. Zavedaj se, da nisi sam/-a in da bo trenutno stanje minilo.
  7. Vsak večer pomisli na 3 stvari, za katere si v tistem dnevu hvaležen/-a.

V priponkah si lahko preberete še priporočila Zbornice kliničnih psihologov Slovenije in Državnega sveta poklicne zbornice psihologov.

Zaupajmo odgovornim, da bodo poskrbeli za nas in upoštevajmo njihova navodila. Ostanimo doma, bodimo potrpežljivi, prijazni in socialno odgovorni. Poskrbimo za svoje zdravje in za zdravje šibkejših.

Avtor/-ica prispevka: Svetovalna služba