Pozitivka in pozitivec SŠFKZ za šolsko leto 2011/2012

pdf Intervju s pozitivcem šole

Čestitamo!

Avtor/-ica prispevka: Kristina Sernec

Ekskurzija v Barcelono, mesto številnih znamenitosti

Naša pot se je začela 27. 4. 2017 ob  4.00 zjutraj. Z XXL rumenim avtobusom smo se odpeljali po avtocesti mimo Benetk, Verone ter morskega mesta Genove, ob obali mimo Nice do Cannesa, ki je znan po vsakoletnem filmskem festivalu.

Po 12 urni vožnji smo prispeli do parfumerije Galimard v Provansi, natančneje v mestecu Grasse, kjer izdelava parfumov poteka že 235 let. Vodič Aleš nam je povedal, da za 1 liter jasminove esence potrebujejo 1 tono jasminovih cvetov. Po pridobitvi več različnih esenc na delo pridejo “noski” – specialni ljudje, ki so ključnega pomena za izdelavo parfuma.

Ti so zelo cenjeni, saj jih je na svetu le 200, od tega 15 v Franciji. Biti “nosek” je sicer velik dar, a obstaja tudi šola, kjer iz mnogih kandidatov izberejo le najboljšega. Ta mora prepoznati 150 različnih vonjev v eni sami uri.

Vodička pa nam je zaupala, da pri njih kupujejo surovine za svoje parfume znamenite blagovne znamke, kot so Chanel, Armani, Hugo Boss, Versace … Po poučnem ogledu, smo se odpeljali v Arles, kjer smo prenočili.

Po božanskih jutranjih rogljičkih v Franciji in ogledu mesta Arles smo pot nadaljevali do Figueresa v Španiji. Tu smo si ogledali muzej Salvadorja Dalija, poln nenavadnih umetnin. Na mnogih slikah  je upodobljena njegova žena Gala, ki je bila njegova muza. Na stavbi opazimo jajca, ki so simbol plodnosti. V Figueresu smo imeli eno uro prostega časa, nato smo pot nadaljevali  proti hotelu v Calleli, ki je 50 km oddaljena od glavnega mesta Katalonije Barcelone. Namestili smo se po sobah, povečerjali, nato pa  smo se še sprehodili po peščeni obali Costa Brave.

Tretji dan smo obiskali težko pričakovano Barcelono. Prva znamenitost, ki smo si jo ogledali, je bila Casa Batlo.  Ustvaril jo je znameniti arhitekt Antonio Gaudi. Naredil je tudi Sagrado Familio in park Guell. Casa Batlo je znana po tem, da nima ostrih robov in je zelo živahna ter dobro premišljena umetnina. Vse nas je očarala, ker je res pravljična hiša.

Zatem smo se sprehodili po ulicah do cerkve Sv. Jurija v gotski četrti. Ogledali smo si ostanke kraljeve palače, mestno hišo in sedež katalonskega parlamenta. Pot smo nadaljevali po Rambli, najznamenitejši ulici Barcelone, ki nas je pripeljala  do spomenika Krištofa Kolumba, ki s prstom  kaže proti “novemu svetu”, torej Ameriki.

Kar nekaj prostega časa smo izkoristili za nakup spominkov in okušanje španskih jedi, kot sta paella in tapasi.  Na pokriti tržnici smo lahko poskusili tudi najrazličnejše sadje iz vsega sveta, predvsem iz Južne Amerike.

Predzadnji dan smo kljub slabemu vremenu obiskali park Guell, katerega znamenitost sta dolga vijugasta klop in kuščar, ki naj bi bil ena najpogosteje slikanih znamenitosti v mestu. Po parku smo obiskali simbol Barcelone – cerkev  Sagrada Familia. To katedralo naj bi dokončali ob 100-letnici Gaudijeve smrti leta 2026. Zatem smo se popeljali do stadiona nogometne ekipe Barcelona – Camp Nou. Tam smo si ogledali njihov muzej, ki prikazuje zgodovino in trofeje FCB-ja ter njihov stadion.

Ob 5.00 zjutraj smo se z rumenim nosorogom, kot  je naš avtobus poimenoval vodič, odpravili nazaj proti Sloveniji. Med potjo smo si ogledali še Monako, a ga zaradi priprav na dirko Formule 1 in prevelikega avtobusa nismo mogli obiskati. Po 20 – urni vožnji smo prispeli v Ljubljano. Utrujeni, a polni lepih vtisov smo zaspali in  mislili na naše prihodnje potepanje. Se že veselim.

Bistroumi 2017

Podelitev nagrad mladim matematikom, fizikom in astronomom

Letošnja slavnostna podelitev nagrad najuspešnejšim tekmovalcem je bila v soboto, 13. maja, ob 17h v Unionski dvorani v Ljubljani. Štirje dijaki naše šole so prejeli prvo nagrado, in sicer Neža Mavri iz 2. FB, Jan Ban iz 4. FB, Saša Slabe iz 4. L in Anita Jurič iz 4. FC.

Dijakom in njihovim mentorjem iskreno čestitamo.

Avtor/-ica prispevka: Mirjam Horzelenberg, prof. mat.

Skupne govorilne ure, predavanja in predstavitev projektnega dela

V petek, 12. maja 2017, bodo v šoli skupne govorilne ure za starše dijakov vseh letnikov. Za starše dijakov 3. letnika bodo tudi predavanja. Dijaki 1. letnika bodo staršem predstavili svoje projektno delo.

PROGRAM:

1. Od 16.45 do 17.45 v učilnici 32/III za starše dijakov 3. letnika:
    INFORMACIJE O POKLICNI MATURI in predavanje KAM PO SREDNJI ŠOLI.
    Izvajalki bosta Angela PETEK, tajnica šolske maturitetne komisije in Tatjana LORENCIN, šolska psihologinja.
  2. Od 17.00 do 17.45PREDSTAVITVE PROJEKTNEGA DELA v učilnicah po razporedu (sodelujejo dijaki vseh oddelkov 1. letnika).
  3. Od 17.50 do 19.00 bodo potekale SKUPNE GOVORILNE URE za starše vseh dijakov v učilnicah po razporedu.

Razpored predstavitev projektnega dela po učilnicah

Oddelki Učilnice
1. Za 15
1. Zb P4

Razpored govorilnih ur po učilnicah  od 17.50  do 19.00

Predmet/skupina predmetov Štev. učil. Predmet/skupina predmetov Štev. učil.
SLO, ANG, NEM   MAT, FIZ, IKT
Štrumbl P4 Kralj, Čalić 12
Lavrič, Koritnik, Vončina P6 Novoselec, Hafner, Magdevski 14
Horvat, Tomšič Iskra Kabinet SLO (pritličje) Bizjak Kabinet MAT (1.nadstr)
Kočevar Korbar P5 Horzelenberg 13
Doberšek, Forte P9 Petek – tudi o poklicni maturi Kabinet FIZ (1.nadstr)
Ožbolt P7 KEM, ZMT, FKM, BIO, SOM, ANF, BAF, ZVZ, ZVP, RDN, GEN, POD
Jurjec Žmavc, Ferlic Kabinet TUJ J. (pritličje) Rupnik, Povhe Lenart P2
LDF, OZD, AZD, RDN, ZDR, ILS, BOF, KIZ Gorjan, Kopčavar K1
Štralleger, Vrhovnik Kabinet FAR (2.nadstr) Gradišar 15
Gabrovšek, Prijatelj, Veniger 22 Sernec, Lapuh 25
Drenik Trop Kabinet KEM (pritličje)
ZGO, GEO, UME, ŠVZ, PSI, KOM SKO, KIZ, KNO, KNT, FIK, LIČ, MAN, PED…
Trdan K2 Turšič, Šilc, Kogovšek G. Kabinet KOZM (2.nadstr)
Petkovšek, Švegl 25 Rogelj (od 18.30 dalje) 31
Kujavec 24 Kolmančič. 26
Lušina, Dimnik, Fajdiga K3 Svoljšak Mežnaršič, Vadnov Pis. pom. ravn.
Cigula K6 ZMT, MGN, FIP, TOP, DAP, IZP
Cimperman K4 Sedlar 16
LHT, MMB, MBK, VZD, ZEK, LTP, FKM Fabjan, Letonja, Perinčič M. 21
Pivk 27 Molek, Erjavec, Žavbi 23
Grgur 29 Cerar, Kastelic, Šimic Z. P3
Pomočn. ravnateljice: Vadnov Pis. pom. ravn. Šol. psihologinji:                 Lorencin, Justinek Pisarna psih.
Pomočn. ravnateljice: Svoljšak M. Pis. pom. ravn. Ravnateljica: Šušteršič Pisarna ravn.

Odsotni učitelji: Čerin (OZD, ILS), Mlakar Medved (VZD), Zavec (MBK, LTP, ZEK). Dosegljivi bodo v času rednih govorilnih ur.

Po sklepu sveta staršev Vas vljudno prosimo, da na pogovoru z učiteljem upoštevate časovno omejitev 5 minut.

Ob vratih učilnic bo razpored za govorilne ure posameznega učitelja. Razpored bomo na predlog sveta staršev objavili že v dopoldanskem času. V ta razpored bodo starše lahko vpisali njihovi otroci že dopoldne oziroma se bodo starši lahko vpisali takoj ob prihodu na šolo in že ob vpisu vedeli, ob kateri uri bodo na vrsti.

Nujno je upoštevati 5 minutno omejitev za en razgovor. Če je problematika takšna, da zahteva daljši pogovor, se učitelj s starši dogovori za dodatni termin (po koncu govorilnih ur ali v naslednjem tednu). Pogovor je lahko daljši od 5 minut le v primeru, da nihče ne čaka pred vrati.

Skupne govorilne ure so obvezne za vse učitelje. Trajajo od 17.50 do 19.00. Posamezni učitelji, ki bodo do 18.30 na razporedu imeli vpisane starše tudi po 19 uri, bodo seveda opravili vse najavljene razgovore ne glede na predvideni zaključek govorilnih ur.

Avtor/-ica prispevka: Marija Šušteršič,
ravnateljica šole

Dobrodelna akcija v aprilu

V aprilu 2017 je na šoli potekala tradicionalna dobrodelna akcija zbiranja sredstev za Rdeče noske – klovne zdravnike.

Sodelovali so dijaki iz 23 oddelkov, učitelji in drugi delavci šole. Najbolj so se izkazale dijakinje 1. KA in 2. FC. Zbrali smo 548 €.

Vsem sodelujočim iskrena hvala.

Avtor/-ica prispevka: Valerija Vadnov, koordinatorka »Prostovoljstva« na SŠFKZ

Obisk predstavnice Nacionalnega laboratorija za forenziko

V torek, 11. 4. 2017, nas je v sklopu predmeta Laboratorijske tehnike v patologiji obiskala gospa Darja Jenko, ki je zaposlena v Nacionalnem forenzičnem laboratoriju (NFL), ki je samostojna organizacijska enota Generalne policijske uprave. Na začetku je predstavila laboratorij in organizacijo dela, kasneje pa smo si ogledali krajši film, da smo si tamkajšnje delo lažje predstavljali.

Ker nas je še veliko stvari zanimalo, smo postavili nekaj vprašanj. Na koncu nam je pokazala odvzem prstnega odtisa in dlani. Od nas se je poslovila nasmejana in dejala, da se bo k nam še vrnila.

Avtor/-ica prispevka: Taja Pišek in Fatlinda Rexhepi, 4. L

Dan čistega športa

10. april je mednarodni dan čistega športa, ki je namenjen promociji boja proti dopingu in da bi se širila ideja o čistem športu. V duhu ozaveščanja smo dijaki tretjega letnika programa laboratorijske biomedicine bili deležni predavanja štirih ambasadorjev Slovenske antidoping organizacije (SLOADO). Mladi ambasadorji, ki so tudi aktivni športniki, so nam skozi nazorno predstavitev ter ogledom krajših filmčkov predstavili, kaj sploh doping je, katere so prepovedane substance ter kako se izvaja njegov nadzor oziroma testiranje na doping sredstva. Ta tematika se je dotaknila tudi naše snovi pri predmetu Zakonodaja, etika in komunikacija, torej smo lahko s tem svoje znanje, da doping vpliva na naše zdravje ter na enakopravnost v športu, le nadgradili.

Zahvaljujemo se ambasadorjem SLOADO za izčrpno in nazorno predavanje ter profesorici Sari Zavec, ki nam je omogočila predavanje o zanimivi temi z zunanjimi izvajalci.

Avtor/-ica prispevka: Patricija Ramšak, 3. L

Prvomajske počitnice

V času od vključno četrtka, 27. aprila 2017, do vključno torka, 2. maja 2017, bo šola zaradi prvomajskih počitnic ZAPRTA.

4. državno tekmovanje iz kozmetike »Z znanjem do lepote«

V soboto, 1. 4. 2017, je potekalo državno tekmovanje iz kozmetike, ki ga je organizirala Srednja zdravstvena šola Celje v sodelovanju z MUAC – Make Up Artist Centrom in Akademijo studio Lepota d.o.o. ter pod okriljem Skupnosti srednjih zdravstvenih, kemijskih, farmacevtskih in kozmetičnih šol. Na tekmovanju je sodelovalo 7 šol ter 176 tekmovalcev in modelov v petih kategorijah:

1. naravna manikira,
  2. permanentno lakiranje,
  3. ličenju po zgledu Barbare Celjske,
  4. nail art iz škatlice na temo Sprehod po grajskih dvoranah in
  5. celostna podoba na temo Dvorna dama iz 18. stoletja

Tekmovanja v 4 kategorijah so se udeležile tudi dijakinje naše šole. Odlična organizacija in topel sprejem sta pripomogla k sproščenemu vzdušju na tekmovanju. Amina Mujkanović, 4. Ka, z modelom Majo Orešnik, 4. Ka je v kategoriji permanentno lakiranje dosegla 1. mesto, Lucija Šerak, 4. Ka z modelom Laro Kokalj, 4. Ka pa 2. mesto.

Veselimo se že naslednjega leta, ko bo naslednja generacija ustvarjalcev stopila na pot z znanjem do lepote.

Avtor/-ica prispevka: Anja Rogelj, prof.

12. državno tekmovanje iz angleškega jezika POLIGLOT

V soboto, 25. marca 2017, je na naši šoli potekalo državno tekmovanje iz angleščine za strokovne in poklicno-tehniške šole. Sodelovalo je 79 dijakov iz 40 srednjih šol iz cele Slovenije.

Podelili smo 6 zlatih in 14 srebrnih priznanj. Naša dijaka sta dosegla odlična rezultata:

• Matic Zupančič iz 3. L, 3. mesto in zlato priznanje; njegova mentorica je prof. Karmen Ožbolt,
  • Katja Bandelj iz 3. Fc, 14. mesto in srebrno priznanje; njena mentorica je prof. Mojca Kočevar Korbar.

Na prvo mesto se je uvrstil Miha Slatnar iz Šolskega centra Velenje – Elektro in računalniške šole.

Podelitev priznanj in nagrad sta z glasbenim programom popestrila dijaka Teodora Vujmilović (vokal) in Žiga Novosel (kitara in vokal) pod mentorstvom prof. Sare Zavec.

Strokovna ekskurzija v Žalec in Laško

V četrtek, 23. 3. 2017, smo se dijakinje tretjega letnika smeri kozmetični tehnik odpravile na strokovno ekskurzijo v Žalec in Laško.

Najprej smo obiskale podjetje Kana Žalec, ki se ukvarja z zastopništvom različnih blagovnih znamk, njihova poglavitna panoga kozmetike pa je pedikura. Tam so nam predstavili postopek pedikure in nove tehnike dela, novosti na področju aparatov in nas seznanili s proizvodi za nego nog znamke Gehwol, izdelki za nego naravnih nohtov Trind in linijo za nego obraza Vitacreme. Sledil je praktični prikaz pedikure – saniranje vraščenega nohta in namestitev BS sponke, ki pomaga pri zdravljenju vraščenih nohtov. Imele smo še nekaj časa za nakup njihovih proizvodov, nato pa smo se odpeljale naprej v Laško.

V Thermani Laško so nas prijazno sprejeli in nam na kratko predstavili svoj center, dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo, in nato še povabili na ogled prostorov za izvajanje različnih postopkov in tehnik za nego telesa. Po vrnitvi z ogleda nam je indijski zdravnik predstavil ajurvedo; sistem tradicionalne medicine, ki izvira iz Indije in se v preostalih delih sveta tretira kot oblika komplementarne in alternativne medicine zdravilstva. Temelji na konceptu treh dosh – Pitta, Vata in Kapha, katerih osnove so zrak, voda, ogenj, zemlja in veter. Po precej podrobnem opisu dosh je sledila predstavitev joge, ki jo je izvajal indijski strokovnjak s tega področja. Razložil nam je osnove joge, skupaj z njim pa smo preizkusile tudi dihalne vaje, ki pomagajo pri zbranosti, koncentraciji, prekrvavitvi možganov in na splošno ob rednem izvajanju pripomorejo k boljšemu počutju. Sledil je najbolj pričakovan in zabaven del ekskurzije in sicer kopanje v bazenih Thermane Laško. V kopalnem sklopu smo si napolnile baterije in se pripravile za pot nazaj v Ljubljano.

Na ekskurziji smo izvedele veliko zanimivih in uporabnih informacij, ki nam bodo prišle prav tako v poklicu kot tudi v osebnem življenju.